ارتقای جایگاه ایران با مشارکت بالا در انتخابات

مشارکت گسترده مردم در انتخابات نقش بی بدیلی در ارتقای جایگاه ایران اسلامی دارد و هر اندازه که میزان حضور مردم در عرصه انتخابات بیشتر باشد به همان اندازه هم دولتی مردمی‌تر و قوی‌تر سکان اجرایی کشور را بدست خواهد گرفت.
مشارکت گسترده مردم در انتخابات نقش بی بدیلی در ارتقای جایگاه ایران اسلامی دارد و هر اندازه که میزان حضور مردم در عرصه انتخابات بیشتر باشد به همان اندازه هم دولتی مردمی‌تر و قوی‌تر سکان اجرایی کشور را بدست خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۴۶۱۴۴۷
نویسنده کامران غضنفری، نماینده مردم تهران
مشارکت بالا در عرصه انتخابات البته نیازمند ضروریاتی است که مسئولان نظام، نامزد‌های ریاست جمهوری، نخبگان، دانشگاهیان و اهالی رسانه باید به آن توجه داشته باشند و شرایط لازم را برای حضور پرشکوه مردم فراهم بیاورند.
 
گام اول این اقدام ترغیب و تشویق مردم به حضور در انتخابات است که باید در سیاست‌های تبلیغی ما در نظر گرفته شود تا جامعه حضور پرشور و بانشاطی برای شرکت در این آزمون بزرگ داشته باشد و انتخابات با حد نصاب قابل قبولی برگزار شود.
 
در کنار تبلیغات، نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ستاد‌های انتخاباتی و همچنین طرفداران آن‌ها هم نقش مهمی در ایجاد نشاط اجتماعی دارند. هر کدام از کاندیدا‌ها می‌توانند به نحو مطلوب و شایسته از فرصتی تبلیغاتی که در اختیارشان است استفاده کنند و به صورت روشن و شفاف به بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل مختلف و ارائه برنامه و کارنامه خود بپردازند و برای مردم توضیح دهند که در سوابق کاری گذشته خود چه اقدامات و کار‌هایی را صورت دادند و این فعالیت‌ها چه نتیجه‌ای برای مردم در برداشته است و در صورت پیروزی در انتخابات چگونه می‌توانند برنامه‌ها و طرح‌ها خود را به پیش ببرند و برای حل مشکلات کشور اعم از مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، آموزشی، امنیتی، دفاعی چه اقداماتی را می‌خواهند انجام دهند.
 
طبعا رقابت بین نامزد‌ها جزو طبیعت عرصه انتخابات است و هر کدام از کاندیدا‌ها می‌خواهند نشان دهند که بیش از دیگر رقبا صلاحیت احراز تصدی مقام ریاست جمهوری و مدیریت اجرایی کشور را دارند. در این مسیر البته انتقاد کردن و نقد عملکرد دیگران کاری نکوهیده نیست و رقیبان می‌توانند کارنامه، عملکرد و برنامه‌های همدیگر را مورد نقد قرار دهند، اما افتادن به وادی تهمت زدنی و نشر دروغ برای از میدان بدر بردن رقیب جزو بداخلاقی‌های انتخاباتی محسوب می‌شود و به هیچ وجه پسندیده نیست.
در کنار این موضوع باید به شبهاتی که رسانه‌های ضد انقلاب، معاندان و مخالفان جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند توجه داشت. در این بخش نقش رسانه‌ها بسیار روشنگرانه است و آن‌ها می‌توانند با تببین مسائل به القائاتی که از سوی رسانه‌های بیگانه مطرح می‌شود پاسخ روشن و شفافی بدهند و اجازه ندهند که اینگونه فضا سازی‌ها باعث انحراف افکار عمومی شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها