اسرائیل زیر آتش حزب‌ا...

تنش‌ها میان حزب‌ا... لبنان و اسرائیل روز به روز در حال افزایش است و همزمان با تداوم جنایات صهیونیست‌ها در ترور رزمندگان مقاومت، حزب‌ا... نیز با حملات خود، اهداف صهیونیست‌ها را در شمال سرزمین‌های اشغالی منهدم می‌کند. این حملات نه فقط به نابودی اهداف نظامی صهیونیست‌ها انجامیده که تخلیه بسیاری از شهرک‌های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را نیز به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۴۶۱۳۸۴
 
براساس آخرین آمار از حملات جنبش حزب‌ا... لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی، اعلام شده که بیش از ۲۰۰۰ عملیات از آغاز جنگ غزه توسط حزب‌ا... انجام شده که در پی آن ۲۳۰ هزار صهیونیست آواره شده‌اند.این آمار بر اساس گزارشی است که از سوی حزب‌ا... لبنان در خصوص تعداد حملات این گروه به مواضع نظامی و شهرک‌های اسرائیلی ارائه شده است. حزب‌ا... در ۲۵۱ روز حمایت خود از غزه، ۲۱۲۵ عملیات نظامی انجام داده که در پی آن، ۳۰۴ شهرک، ۱۳۷۳ منطقه مرزی، ۵۹ پهپاد و پرنده و ۱۱۰ پادگان و مقر نظامی را هدف قرار داده است.نیروهای مقاومت لبنان، مناطقی را در شعاع پنج کیلومتری هدف قرار دادند که به تخلیه ۴۳ شهرک اسرائیلی و آوارگی ۲۳۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست منجر شده است.حزب‌ا... در این حملات۱۱۴خودروی نظامی، ۱۲۲ مقر فرماندهی، ۴۹۳ مقر نظامی، ۴۰۹ تجهیزات فنی، ۹۳۰ منطقه مسکونی، سه کارخانه نظامی، ۱۰ سکوی گنبد آهنین و دو بالن نظامی را هدف قرار داده است.در پی حملات نیروهای مقاومت لبنان، بیش از ۲۰۰۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.
   
حمله به مقر اصلی ترورها 
یک منبع حاضر در جنبش حزب‌ا...بااشاره به حملات ترکیبی گسترده به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی،خبردادکه در عملیات‌های اخیر،مقری متعلق به سرویس جاسوسی این رژیم هدف قرار گرفت که مسئول ترورها در لبنان است.براساس این گزارش، حزب‌ا... در پاسخ به ترور فرمانده خود توسط رژیم صهیونیستی، ۱۵ مقر نظامی متعلق به این رژیم را به صورت همزمان در الجلیل و جولان اشغالی سوریه هدف قرار داده ‌است. شبکه خبری العالم به نقل از این منبع خبر داد: «در جریان این حمله، ۳۰ پهپاد انتحاری به سمت مواضع نظامی اسرائیل پرتاب کردیم. کما این‌که در این حملات، ۱۵۰ موشک نیز شلیک کردیم.» وی همچنین تأکید کرد که حمله امروز، از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی وسیع‌ترین و بزرگ‌ترین حمله به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.این منبع با بیان این‌که حزب‌ا... دراین حملات، مقرفرماندهی منطقه شمال معروف به پایگاه «داوود» را هدف قرار داده‌ است‌، تصریح کرد:«حزب‌ا...مقرفرماندهی لشکر زرهی [ارتش اسرائیل] واقع در منطقه شمال در جولان اشغالی را مورد حمله قرار داد. هدف ازاین حملات ترکیبی، بازدارندگی در برابر اسرائیل و پاسخ به ترور طالب عبدا...، فرمانده ارشد حزب‌ا... است. 
   
نگرانی واشنگتن از جنگ اسرائیل و حزب‌ا...
درهمین حال پایگاه خبری آکسیوس از نگرانی دولت آمریکا نسبت به وخیم‌تر شدن درگیری میان رژیم صهیونیستی و حزب‌ا... لبنان خبر داد. آکسیوس به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت: «دولت بایدن عمیقا نگران تبدیل شدن درگیری اسرائیل و حزب‌ا... به یک جنگ تمام‌عیار است. واشنگتن در تلاش است تا از جنگ بین اسرائیل و حزب‌ا... جلوگیری کند». منابع مذکور که نام یا سمت‌شان فاش نشد، گفتند: «آمریکا نگران است که اسرائیل بدون داشتن راهبردی روشن یا در نظر گرفتن پیامدهای کامل یک درگیری گسترده‌تر، وارد جنگ با حزب‌ا... شود یا به آن کشیده شود». در ادامه این گزارش آمده است: «فرمانده ارتش لبنان در هفته جاری برای گفت‌وگو در مورد وضعیت مرز جنوبی لبنان به واشنگتن سفر می‌کند». آکسیوس همچنین افزود: «کاخ سفید معتقد است که فقط آتش‌بس در غزه است که تنش‌ها با لبنان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد».سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم گفت: «خواستار کاهش تنش در مرز میان اسرائیل و لبنان هستیم و آتش‌بس در غزه قطعا به کاهش تنش‌ها در مرز میان اسرائیل و لبنان منجر خواهد شد». سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: «لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با گالانت (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شده است».
   
غفلت صهیونیست‌ها از حقیقت ماجرا
رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به خسارات سنگین ضربات حزب‌ا... به ارتش این رژیم، تاکید کردند: حزب‌ا... از توانایی‌های اطلاعاتی بالایی برخوردار است. وب‌سایت عبری‌زبان «نتسیف‌نت» در همین زمینه اعلام کرد اسرائیلی‌های بسیار کمی از حقیقت اطلاع دارند حتی پس از آن‌که حزب‌ا... جزئیات عملیات خود را با بیانیه و فیلم منتشر می‌کند.نتسیف‌نت در یاداشتی با عنوان «تلاش‌ها برای سرنگون‌سازی پهپادهای حزب‌ا...‌ - تصویر تلخ!» تاکید کرد آنچه چند ماه پیش درباره آن هشدار داده شده بود، اکنون در حال اتفاق افتادن است؛ حزب‌ا... «به تدریج و پیوسته اسرائیل را وارد عصر حجر می‌کند.»این وب‌سایت اسرائیلی اذعان کرد حزب‌ا... آسیب‌های زیادی به سامانه‌های اطلاعاتی و راداری و بسیاری از سامانه‌های هشداردهنده وارد کرده است و این امر موجب کور شدن توانایی‌های ارتش در رهگیری و مقابله با خطرات شده است. بسیاری از این واقعیت‌ها از چشم و گوش افکار عمومی در اسرائیل پنهان است. به نوشته نتسیف‌نت: «اسرائیلی‌های بسیار کمی از حقیقت اطلاع دارند، حتی پس از آن‌که حزب‌ا...  جزئیات عملیات خود را با بیانیه و فیلم منتشر می‌کند.» این امر نشانگر سانسور اعمال شده از سوی ارتش و مسئولان رژیم صهیونیستی بر اخبار جنگ است.این وب‌سایت عبری‌زبان تاکید کرد: اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط حزب‌ا... دقیق است، تا جایی که «در سطح سازمان‌های اطلاعاتی پیشرفته غربی» قرار دارد، این حزب توانایی پایش، جمع‌آوری اطلاعات دقیق و مستندسازی عملیات‌ها و خسارات ناشی از آن را  دارد.نتسیف‌نت افزود: «بی‌تردید باید گفت هیچ هدفی در شمال وجود ندارد که حزب‌ا... نتواند آن را مورد اصابت قرار دهد و میزان موفقیت این حملات بیش از ۵۰ درصد است، حزب‌ا...  از چند ماه پیش توانایی یا ناتوانی ارتش اسرائیل در رهگیری پهپادهای انفجاری را آزموده است و نیروهای این حزب برای پرتاب پهپادها به جای سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) از دوربین‌ها استفاده می‌کنند که میانگین دقت آن بسیار بالاست.»این وب‌سایت اسرائیلی با اشاره به این‌که برخی از اسناد و اطلاعات ارائه شده توسط حزب‌ا...  با استفاده از پهپادها و از داخل اسرائیل جمع‌آوری شده است، افزود: این حزب دارای پهپادهای رادارگریز پیشرفته است که از دید  رادارها مخفی می‌ماند و به حرکت خود به سمت هدف ادامه می‌دهد.نتسیف‌نت نوشت: حزب‌ا... با یک حمله اولیه حداقل ۵۰ درصد از سامانه‌های گنبد آهنین در شمال را از کار خواهد انداخت، بنابراین ارتش باید برای جلوگیری از حملات پهپادی حزب‌ا... به صورت مداوم مکان استقرار این سامانه‌ها را تغییر دهد.در پایان این گزارش آمده است: بسیاری از «هشدارهای نادرست» در واقع درست بوده و پهپادهای حزب‌ا...با عبور از سامانه‌های پدافندی به سمت اسرائیل حرکت کرده‌اند در حالی که ارتش در رهگیری آن ناکام مانده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها