بازار داغ نمایشگاه های بخش کشاورزی تبریز در آستانه تابستان

بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و تجهیزات آبیاری و صنایع وابسته و بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، آبزیان، دارو‌های دامپزشکی و صنایع وابسته در تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۱۴۶۱۲۶۹
نویسنده امین بیل ساز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی درگفتگو با خبرنگاران گفت: بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و تجهیزات آبیاری و صنایع وابسته و بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، آبزیان، دارو‌های دامپزشکی و صنایع وابسته را از تاریخ 30 خرداد تا 2 تیرماه سالجاری در حالی در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌کنیم که به جهت تبدیل شهر تبریز به قطب نمایشگاهی منطقه، به برند نمایشگاه‌های بخش کشاورزی کشور و حتی خاورمیانه تبدیل شده است.

اکبر فتحی افزود: نمایشگاه بین المللی کشاورزی در تبریز یک رویداد راهبردی در حوزه صنعت کشاورزی است که هر ساله با حضور صدها شرکت نمونه تولیدکننده تجهیزات کشاورزی و فن‌آوری های نوین از داخل و خارج از کشور، فرصتی منحصر به فرد برای نمایش و ارتباط با بازارهای داخلی و خارجی فراهم کرده و به عنوان یک پل ارتباطی بین صنعتگران، کشاورزان، تجار و مصرف کنندگان، فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردها، نوآوریها و امکانات موجود در صنعت کشاورزی بوده و شرکت کنندگان می‌توانند در این نمایشگاه، تولیدات خود را به مخاطبان نشان دهند، ارتباط با مشتریان و همکاران جدید برقرار کنند و بستری مناسب برای انتقال فن‌آوری‌های جدید و بهبود روش‌های تولید فراهم ساخته و اطلاعاتی درباره محصولات، فن‌آوری‌ها و فرصتهای همکاری بدست آورند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه همچنین فرصتی را برای بحث و گفتگو درباره مسائل و چالش‌های صنعت کشاورزی و  دام و طیور فراهم می‌کند و با تمهیدات به عمل آمده در خصوص برگزاری سمینارها و کارگاه‌های مختلف جنبی در حوزه های مرتبط با کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی، دامپروری، طیور ، شیلات، آب و خاک، فرآوری محصولات کشاورزی و... اساتید و متخصصان مطرح، تجارب و دانش خود را با حضار به اشتراک می‌گذارند و بحث و تبادل نظر را در مورد راهکارها و سیاستهای بهبود صنعت کشاورزی میان شرکت کنندگان راه اندازی می‌کنند.

فتحی بیان کرد: این نمایشگاه فرصتی است که تمامی شاخه‌های صنعت کشاورزی در یک مکان تجمیع شده تا محصولات متنوع ایران و دنیا را به نمایش بگذارند و به عنوان یک فرصت تجاری برای ارتقای سطح صنعت کشاورزی کشور و جذب سرمایه گذاری در این حوزه، نقشی بسیار مهم و قابل توجه دارد. این رویداد به وجود آورنده ارتباطات تجاری، تبادل تجربیات و افزایش همکاریهای بین المللی در حوزه صنعت کشاورزی است و به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی کشور نیز کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از مولفه‌های مهم توسعه این بخش است و به لحاظ قرار گرفتن شرکت تراکتورسازی ایران و شرکت کمباین سازی در تبریز و حضور فعال نمایندگان این شرکت ها و بسیاری از شرکت های معتبر تولید کننده ادوات و ماشین آلات کشاورزی در نمایشگاه بین المللی کشاورزی تبریز، اهمیت و جایگاه این نمایشگاه مضاعف شده است. 

فتحی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال 1403 توسط مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، تلاش شده است تا حضور شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی پررنگ تر از سالهای گذشته در این نمایشگاه نمود یابد چراکه بدون حضور و مشارکت بخش خصوصی عملاً نخواهیم توانست توفیقی در جهش تولید در بخش کشاورزی داشته باشیم.

وی افزود: سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ضمن سیاستگذاری، از برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در طول سال حمایت می‌کند و کشاورزان عزیز می‌توانند از آخرین یافته ها و فن‌آوری‌های جدید در بخش کشاوزی آگاه شوند‌. امسال نیز همچون سالهای گذشته تلاش کرده‌ایم تا توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های مربوط به ایجاد زنجیره ارزش را در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم تا بازدیدکنندگان در جریان ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی قرار گیرند.

فتحی بیان کرد: در استان آذربایجان شرقی در حوزه ایجاد زنجیره ارزش، فرآوری، بسته‌بندی و بازرگانی محصولات کشاورزی پتانسیل های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و این نمایشگاه فرصت خوبی برای آشنایی فعالان این حوزه و سرمایه گذاران مهیا می‌کند تا توانمندی‌های کشاورزی استان را به این افراد و سایر بازدیدکنندگان نشان دهیم.

وی افزود: این نمایشگاه به عنوان یک حرکت اقتصادی می‌تواند به فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید و ارائه توانمندی های مشارکت کنندگان و دریافت سفارش از مشتریان نقش مهمی ایفا کند. معرفی کالا و خدمات جدید مشارکت کنندگان، سنجش توان رقابتی و بالارفتن میزان تبلیغات در سطح عموم و تحقق بازار و بازاریابی می‌تواند در توسعه کشاورزی با ترویج استفاده از فن‌آوری‌ها برای معرفی و فروش به کشاورزان و بهره برداران ارائه شود. 

فتحی گفت: ضمن تشکر از مدیریت محترم نمایشگاه بین المللی تبریز و شرکت آرتا نمانگر اردبیل به عنوان مجری و برگزار کننده این نمایشگاه در تداوم و برگزاری شایسته این نمایشگاه که حتی در ایام کرونا نیز تعطیل نشد امیدوارم تا مشارکت کنندگان و بانیان برگزاری نمایشگاه به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابند و با رضایت کامل نمایشگاه ها را ترک نمایند که به قطع این امر زمینه ساز بالا بردن سطح کیفی و کمی نمایشگاه ها در سال های آتی خواهد بود.

مجری نمایشگاه و مدیرعامل شرکت آرتا نمانگر اردبیل نیز با اشاره محصولات قابل عرضه در دو نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی گفت: در این نمایشگاه بیش از150 شرکت و واحد تولیدی و بازرگانی از 21 استان کشور شامل استانهای تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، اردبیل، لرستان، چهارمحال و بختیاری، یزد،کردستان، گیلان، مرکزی، همدان، قزوین، زنجان و فارس و ... و چندین شرکت از کشور ترکیه در سه سالن امیرکبیر، پروین اعتصامی وشهریار محصولات خود را در زیربخش‌های مختلف خوراک دام و طیور، تجهیزات مرغداری و زنبورداری و ماشین آلات دامداری، دارو‌های دامپزشکی و آبزیان، ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، تجهیزات آبیاری و گلخانه‌ای برای بازدید ارائه کرده اند تا بهره‌برداران و کشاورزان از آن بهره ببرند. 

مسلم نوروزی ارائه آخرین تولیدات ومحصولات واحدهای تولیدی، تبادل دانش و اطلاعات بین تولیدکنندگان، ایجاد نمایندگی دراستان آذربایجان شرقی توسط واحدهای تولیدی، ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و آشنایی با سلایق و درخواستهای مصرف کنندگان را ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها