روی کار آمدن دولتی قوی با مشارکت گسترده مردم در انتخابات

انتخابات همواره نمود و جلوه‌ای از حضور و مشارکت مردم برای تعیین سرنوشتشان است و تردیدی نیست که هر چقدر حضور ملت پای صندوق‌های رای پرشکوه‌تر باشد دولتی قوی برآمده از آرای مردم سکان هدایت و مدیریت اجرایی کشور را در دست خواهد گرفت و براساس طرح و برنامه‌ای که دارد باید نسبت به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی و ساماندهی حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تلاش کند.
کد خبر: ۱۴۶۱۲۶۳
نویسنده احمد بخشایشی نماینده اردستان

 

 

روی کار آمدن دولتی قوی با مشارکت گسترده مردم در انتخابات

در شرایط کنونی باید تدابیر و تمهیداتی برای حضور هر چه گسترده آحاد جامعه برای شرکت در آزمون بزرگ انتخابات اندیشیده شود. مشارکت مردم همیشه مورد تاکید امام راحل و رهبر انقلاب بوده است، چون اساس انقلاب و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی بر پایه حضور و مشارکت مردم بنیان نهاده شده و پیروزی انقلاب هم ناشی از حضور انبوه ملت در نهضت مردمی و اسلامی ایران بوده است؛ بنابراین هر چقدر که از تدوام انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد این حضور بیش از گذشته ضرورت پیدا می‌کند و باید قدر این مشارکت را دانست و برای توسعه و گستردگی آن تلاش کرد.

در عین حال در برخی از ادوار انتخاباتی بواسطه بروز برخی مسائل این ذهنیت ایجاد شد که ممکن است مردم دیگر آن انگیزه را برای مشارکت بیشتر نداشته باشند و این البته به عوامل متعددی مربوط است و شاید برخی از مردم این تصور را داشته باشند که برغم همه وعده‌ها و قول‌هایی که برخی از نامزد‌های در ایام تبلیغات انتخابات ارائه می‌دادند و زمانی که بر مسئولیت را می‌پذیرفتند حضور و مشارکتشان مثل گذشته چندان مثمرثمر و راهگشا نباشد و برغم همه تلاش‌های شاید آنگونه که انتظار می‌رود بویژه در عرصه‌های اقتصادی همچنان مسائل حل نشده‌ای باقیمانده است.

با این وصف، معتقدم اگر مردم حضور پیدا نکنند طبیعی است که بخش دیگری از افراد جامعه که در انتخابات شرکت می‌کنند و نامزد‌های مورد نظرشان را بر می‌گزینند و کسانی که در این آزمون بزرگ شرکت نکردند طبعا فرصت میدانداری و مطالبه گری خود را از دست خواهند داد.

واقعیت آن است که قهر با صندوق‌های رای به هیچ وجه اثر و ثمر مثبتی را بر فرایند امور نخواهد گذاشت و هر کسی که دل در گرو میهن دارد باید دوباره به پای صندوق‌های رای برگردد و نقش موثر خود را در تعیین سرنوشتش ایفا کند.

البته فراهم آوردن تمهیدات لازم برای حضور گسترده مردم در انتخابات نیازمند تدابیری است که بخش مهم آن به ایفای مسئولیت‌های قانونی مقامات، کارگزاران و مجریان بر می‌گردد.

قدم اول برای رسیدن به این مرحله از سوی شورای نگهبان برداشته شد و فهرست نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد که از همه سلایق سیاسی، نماینده در جمع کاندیدا‌ها حضور دارد و امیدوارم که مردم ایران بواسطه فهم و شناخت بالای خود در انتخابات حضور پیدا کنند و این حضور گسترده سبب خواهد شد که همبستگی و وحدت نظام و ملت ارتقا پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها