ضحی و امیرحسین؛ قربانیان جدید سگ‌های ولگرد

تداوم کودک‌کشی سگ‌بازها

لیانا؛ قربانی جدید سگ‌های ولگرد

امیرحسین علیپور از دزفول، ضحی از نکا، حسین شاه‌محمدی اهل روستای ده‌دلیان همدان، نام فقط سه کودکی است که به تازگی و در فواصل کوتاه زمانی توسط سگ‌های ولگرد کشته شدند. روز جمعه ۲۵ خرداد نیز یک قلاده سگ ولگرد در خانه‌های سازمانی فرودگاه در میدان آذربایجان شهر تبریز به یک دخترپنج ساله حمله‌ور شد و او را از ناحیه صورت به شدت زخمی‌‌‌کرد.
کد خبر: ۱۴۶۱۱۳۳
 
لیانا خوش‌پیمان پنج ساله جراحت‌های شدید و عمیقی روی صورتش دارد و حالا در بیمارستان کودکان مردانی‌آذر بستری است. پدر و مادرش از لحظه حادثه خواب به چشمان‌شان نیامده و به‌شدت نگران سلامت دختر‌شان هستند. در حالی که والدین لیانا از رنج او درد می‌کشند اما نه مرگ آن سه کودک و کودکان دیگر و نه جراحت شدید لیانا باعث نشده تا حامیان سگ‌های ولگرد قدمی از مواضع خود در قبال حمایت از این حیوانات عقب‌نشینی‌کنند و همچنان به منتقدان سگ‌های ولگرد فحاشی و آنها را تهدید‌می‌کنند.پویا خوش‌پیمان، عموی لیانا اولین نفری بود که خبر حمله سگ ولگرد به برادرزاده‌اش را از طریق فضای مجازی رسانه‌ای‌ کرد و پس از آن، حملات لفظی حامیان حیوانات و سگ‌های ولگرد به او آغاز شد. 
خوش‌پیمان که خود از اهالی رسانه است و دغدغه سگ‌های ولگرد را دارد، در مورد نحوه وقوع حادثه به جام‌جم می‌گوید: «روز جمعه حوالی ساعت چهار و پنج بعد‌از‌ظهر لیانا و دوستانش مقابل خانه‌شان مشغول بازی بودند که ناگهان سگ ولگردی به لیانا حمله کرد. بچه‌ها که به‌شدت وحشت زده شده بودند، شروع به سروصدا کردند و مادر لیانا که صدای کمک‌خواهی را شنیده بود از خانه بیرون آمد و با کمک تعدادی از همسایه‌ها، لیانا را به سختی و در حالی‌که صورتش به شدت خونریزی داشت نجات دادند. به لیانا واکسن و سرم ضدهاری تزریق شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت. پدر و مادرش با توجه به اخبار اخیر در‌خصوص مرگ کودکان در اثر سگ‌گزیدگی به شدت نگران سلامت اوهستند. برادرزاده‌ام آن‌قدر درد دارد که برای تسکین‌اش به او داروی آرامبخش تزریق ‌کرده‌اند.»
اما مهم‌ترین نگرانی خانواده خوش‌پیمان بی‌خبری از ابتلا یا عدم ابتلا سگ حمله‌کننده به بیماری هاری است و آنها نگرانند که مبادا بیماری را به لیانا منتقل کرده باشد. خوش‌پیمان می‌گوید: «تا جایی که می‌دانم باید روی سگ حمله‌‌کننده هم آزمایش صورت گیرد تا مشخص شود مبتلا به هاری بوده است یا نه. حالا با این‌که از لیانا آزمایش خون گرفته‌اند اما هنوز نمی‌دانیم که او درگیر بیماری شده است یا نه.»
بسیاری از اهالی تبریز ازحضور حامیان سگ‌های ولگرد شاکی هستند.برخی از آنها می‌گویند چند سال پیش شهرداری تبریز تصمیم گرفت در طرحی، سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری کند اما حامیان این سگ‌ها با تجمع مقابل عمارت شهرداری مانع از این اقدام شده و باعث شدند تا روز‌به‌روز به جمعیت سگ‌های ولگردی که هرکدام ممکن است فاجعه‌ای را رقم بزنند، افزوده شود. اهالی منطقه می‌گویند متاسفانه برخی رسانه‌ها هم از درج اخبار این‌گونه حوادث خودداری می‌کنند که وخامت اوضاع را به همراه دارد. اگر هم کسی در فضای مجازی اخبار حملات سگ‌های ولگرد به کودکان را رسانه‌ای‌ کند، حامیان سگ‌های ولگرد وارد عمل شده و به طور گسترده صفحه‌اش را برای مسدود شدن گزارش می‌‌دهند. آنها با ابراز تاسف می‌گویند ازنظر حامیان سگ‌های ولگرد، جان این حیوانات از جان انسان‌ها با ارزش‌تر است. به گفته آنها یک ماه و نیم پیش هم پسربچه‌ای در باسمنج توسط سگ‌های ولگرد کشته شد و کودک دیگری در کنده‌رود در اطراف تبریز هم هدف حمله این حیوانات قرار گرفت که شانس با او یار بود و توسط همسایه‌ها از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.»

لیلا حسین زاده - گروه حوادث
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها