پرستاری در منزل، معجزه زندگی پرمشغله امروزی

آیا شما فرزند کوچک دارید ولی به دلیل اینکه هم خودتان و هم همسر در بیرون از خانه مشغول به کار هستید نمی‌دانید چگونه از فرزند خود نگهداری کنید؟ آیا فرد سالمندی در خانواده دارید که به دلیل مشغله زیاد نمی‌توانید به صورت درست و اصولی از او مراقبت نمایید؟
کد خبر: ۱۴۶۱۱۱۰

بهترین راهکار این است که جهت مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل و یا مراقبت و نگهداری از کودک در منزل خود از خدمات پرستاری در خانه بهره مند شوید.

شاید در نگاه اول شما در برابر پرستار جبهه بگیرید اما توصیه می‌کنیم با صبوری تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا متوجه شویداستخدام پرستار سالمند و پرستار کودک در خانه، واقعا یک راهکار معجزه‌آسا برای زندگی پر مشغله امروز هستند.

مزایای استخدام پرستار کودک

افرادی که فرزند کوچکی دارند و مجبور هستند هم خود و هم همسر حداقل نیمی از روز را بیرون از منزل مشغول به کار باشند، سه راهکار برای نگهداری از فرزند خود خواهند داشت:

  • سپردن فرزند به پدربزرگ و مادربزرگ
  • ثبت نام در مهد کودک
  • استخدام پرستار کودک در منزل

اما حتماً این سؤال برای شما به وجود می‌آید که استخدام پرستار کودک در منزل یا بردن کودک به مهد کودک؛ کدام گزینه بهتر است؟ در جدول زیر ما مقایسه‌ای بین این دو مورد داریم تا بهتر بتوانید تصمیم‌گیری کنید:

 

معیار

پرستار کودک

مهد کودک

آرامش کودک

وقتی کودک در خانه و در اتاق خود باشد، آرامش بیشتری دارد.

در مهد کودک، کودک در جمع شلوغی از افراد هم‌سن، افراد بزرگتر و کوچکتر از خود قرار می‌گیرد که این شلوغی، باعث می‌شود آرامش او سلب گردد.

رسیدگی بهتر به کودک

وقتی پرستار کودک استخدام می‌کنید، تمام حواس پرستار به فرزند شما خواهد بود.

در مهد کودک یک مربی نمی‌تواند تمام حواس خود را معطوف به فرزند شما کند.

بهداشت در محیط

در خانه همه چیز مرتب و تمیز است. کودک شما در محیط کاملاً تمیز زندگی می‌کند، بازی می‌کند و حتی پرستار وظیفه استحمام او را بر عهده دارد.

در مهد کودک بچه‌های زیادی حضور دارند. برخی از آن‌ها به بهداشت اهمیت نمی‌دهند. محیط مهد کودک به دلیل شلوغی زیاد، به هر حال آلوده خواهد بود.

آموزش کودک

پرستار کودک موظف است در طول روز چند ساعتی را برای آموزش و بازی با کودک شما کنار بگذارد. 

در مهد کودک مربی نیز شرایط را برای آموزش و بازی فراهم می‌کند ولی تمامی بچه‌ها در یک سطح قرار دارند و مربی نمی‌تواند به صورت یک به یک به کودکان آموزش دهد. 

تغذیه مناسب

پرستار کودک هر روز غذای مورد علاقه کودک شما را درست می‌کند و کودک در محیطی آرام و تمیز غذا می‌خورد.

در مهد کودک مربی نمی‌تواند تمام وقت مراقب کودک باشد. پس معلوم نیست کودک در زمان غذا خوردن دست‌های خود را می‌شوید یا نه. آیا به نکات بهداشتی توجه می‌کند؟

امنیت

وقتی پرستار کودک استخدام می‌کنید، موظف است تمام وقت از کودک شما به درستی نگهداری
کند تا آسیبی به او وارد نشود.

اما در مهد کودک چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. بار‌ها شده که کودکان در حین بازی، آسیب دیده اند.

مزایای استخدام پرستار سالمند

متأسفانه در دنیای پرمشغله امروز، فرزندان فرصت کافی برای رسیدگی به والدین سالمند خود ندارند. آن‌ها می‌توانند فرد سالخورده را به خانه سالمندان ببرند و یا اینکه برای آن‌ها یک پرستار استخدام کنند. در جدول زیر با مقایسه‌ای که بین این دو راهکار انجام شده است، به شما کمک کرده‌ایم تا بتوانید به تصمیم درست برسید:

 

معیار

پرستار سالمند

خانه سالمندان

مراقبت اصولی از سالمند

پرستار سالمند تمام وقت مسئول نگهداری از فرد سالخورده است. پس موظف است تغذیه، استحمام و حتی گردش سالمندان را طبق یک برنامه اصولی پیش ببرد.

در خانه سالمندان، پرستاران به همه سالمندان به یک چشم نگاه می‌کنند. بنابراین نمی‌توانید یک پرستار را در خانه سالمندان مسئول نگهداری از والدین سالخورده خود کنید.

تغذیه سالمند

پرستار سالمند موظف است براساس وضعیت سلامتی و شرایط جسمی سالمند، برنامه غذایی منظم برای او پیاده کند.

در خانه سالمندان یک برنامه برای کل سالمندان تعریف می‌شود و هر فرد سالخورده برنامه غذایی جدا ندارد.

آرامش روحی سالمند

وقتی فرد سالمند در خانه خود نگهداری می‌شود، احساس آرامش روحی بیشتری دارد.

خانه سالمندان برای اغلب افراد مسن، اصلاً جای خوشایندی نیست و اغلب آن‌ها را دچار افسردگی می‌کند.

ملاقات با فرزندان

وقتی پرستار سالمند استخدام می‌کنید، آسوده خاطر هستید هر زمان که بخواهید می‌توانید از والدین خود دیدن کنید و نیازی به وقت گرفتن نیست. 

در خانه سالمندان، در هر بار ملاقات یک زمان محدودی برای شما در نظر گرفته می‌شود و ممکن است به دلیل فاصله زیاد با خانه سالمندان، نتوانید در هفته چندبار به والدین خود سربزنید.

بهداشت فرد سالمند

پرستار سالمند موظف است در طول روز امور بهداشتی فرد سالمند را انجام دهد، او را استحمام کند و خانه را تمیز نگه دارد.

در خانه سالمندان، هر فرد سالمندی در یک اتاق نگهداری می‌شود و برنامه استحمام و نظافت اتاق، طبق یک برنامه کلی برای همه سالمندان انجام می‌شود.


کلام آخر

بدون شک پرستار سالمند و پرستار کودک واقعاً بهترین شرایط را برای نگهداری از کودکان و سالمندان فراهم می‌کنند. آن هم در شرایط فعلی که زندگی واقعاً پر مشغله شده است. اما به شرط اینکه شما بتوانید یک مؤسسه معتبر و شناخته شده را پیدا کنید تا به پرستاران حرفه‌ای دسترسی داشته باشید. کافی است با موسسه پرستاری همپای سلامت در ارتباط باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها