دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان:

ضرورت اجرای دقیق برنامه عملیاتی سال 1403 قوه قضاییه در دادسرای استان

کد خبر: ۱۴۶۱۰۵۶

جام جم آنلاین اصفهان؛ سید محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در نشست فصلی دادستان‌های عمومی و انقلاب استان و روسای حوزه‌های قضایی بخش که به صورت ویدئو کنفرانس و به منظور بررسی برنامه عملیاتی دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان در سال  1403برگزار شد، ،با اشاره به اینکه اعتماد مردم به دستگاه قضایی سرمایه نظام است تصریح کرد: این اعتماد در رضایتمندی از عملکرد دادسراها به عنوان خط مقدم ارتباط دستگاه قضایی با مردم، تجلی می‌یابد و ما باید برای حفظ این سرمایه اهتمام کافی داشته باشیم.

دادستان اصفهان به تشریح اولویت‌های دادستانی اصفهان پرداخت و گفت: ضرورت توجه به رفع اطاله دادرسی، تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های مسن، افزایش استفاده از ابلاغ‌های الکترونیک در سیستم دادسرا، تکریم ارباب رجوع و مدیریت پرونده‌های خاص و جرایم مخل امنیت و نظم جامعه، تصریح در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی،  بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد، بازدید از پارکینگ‌های خودرو و موتورسیکلت و تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی، رسیدگی فوری و خارج از نوبت پرونده‌های مربوط به مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز و موضوعاتی که امنیت روانی جامعه را هدف قرار داده است، بازدید هدفمند از کارخانه‌ها و ارتباط مؤثر با فعالین اقتصادی و برخورد شدید و بدون اغماض با مجرمین حرفه‌ای و خطرناک، اجرای قانون حدنگار و صدور کیفرخواست شفاهی از جمله برنامه‌های دادستانی اصفهان است که باید در دستور کار قرار گیرد

وی به ارائه راهکارهای عملی در زمینه ارتقای سطح عملکرد دادسرا بر مبنای سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی 1403 پرداخت و بر اهتمام در پیگیری حقوق عامه مدیریت پرونده‌های جرایم اقتصادی با رویکرد حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و تقویت سامانه‌های ارتباط الکتریکی با مراجع قضایی، تأکید کرد.

سید محمد موسویان با تأکید بر ضرورت حضور مستمر قضات و بازپرسان پرونده‌ها در زندان با یادآوری اهمیت کاهش جمعیت کیفری زندان با توجه به سیاست‌های کلان دستگاه قضایی، از سرپرستان دادسراها خواست تا نسبت به تسریع در تعیین تکلیف زندانیان واجد شرایط با استفاده از نهادهای ارفاقی، آزادی مشروط، اعطای مرخصی و ... تلاش کنند و در همین راستان، حداقل ماهی یکبار زمینه حضور قضات دادسراها در زندان‌ها فراهم شود.

سید محمد موسویان صیانت از حقوق عامه به ویژه در حوزه امنیت مردم را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی دادستان‌های شهرستان ها و رؤسای دادگاه های بخش با حساسیت نسبت به حفظ حقوق عامه، نظارت جدی داشته باشند و مانع از تضییع حقوق بیت‌المال شوند.

سید محمد موسویان بر ضرورت و سامان‌دهی موجودی آمار شعب دادسرای استان در سال جدید تأکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی، نظارت و سرکشی دادستان‌های استان بر شعب سبب می‌شود تا وضعیت موجودی پرونده ها سامان یافته و پرونده‌های بلا تکلیف نداشته باشیم.

در ادامه سید محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بر لزوم تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال در تمام شهرستان‌های استان تأکید کرد و افزود: با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی در سال جاری نیز با جدیت برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اجرایی شدن قانون مناسب سازی معابر و رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش حوادث ترافیکی را ضروری دانست و خطاب به دادستان‌های شهرستان‌های استان اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق عامه باید در استان اصفهان این موضوع با جدیت دنبال و به بهترین شکل اجرا شود.

گفتنی است: در پایان این جلسه رؤسای دادگاه‌های بخش و دادستان‌های حوزه‌های قضایی شهرستان‌های استان اصفهان به بیان مشکلات و مسائل مربوط به حوزه‌های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی در این خصوص به تصویب رسید.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها