شناسايی شيوه های نوين مبارزه با جعل اسناد هويتی با استفاده از به روزترين تجهيزات

رئيس پليس آگاهي فراجا گفت: شناسايي شيوه هاي نوين مبارزه با جعل اسناد هويتي با استفاده از به روزترين تجهيزات پليس آگاهي مي باشد.
کد خبر: ۱۴۶۰۵۹۱

جام جم آنلاین اصفهان؛ سردار محمد قنبری در تشريح اين خبر و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار داشت: يکي از بخش هاي مهم پليس آگاهی که پرونده هاي خاص، مهم و پيچيده در حوزه هاي مختلف به آن محول مي شود معاونت عمليات ويژه مي باشد که کارآگاهان در اين بخش با تلاش شبانه روزي اقدامات مثمر ثمري را داشته اند.

وي با اشاره به اقدامات مهم اخير در اين حوزه همچون انهدام باند سارقان مسلح و سندنمره کار و قاچاقچيان قطعات خودروهاي لوکس، پرونده بين المللي انهدام شبکه جعل اسناد تحصيلي و مدارک دانشگاهي، کلاهبرداري و اخاذي 65 ميليون يوروي، دستگيري باند اخلالگران نظام اقتصادي با دريافت حواله ارزي معادل يک هزار ميليارد ريال، انهدام يکي از بزرگترين باند ها و شبکه هاي جعل اسناد ملکي و رسمي به ارزش 1000ميليارد ريال، پرونده کلاهبرداري و فروش مال غير از طريق جعل اسناد شرکت هاي خصوصي به رقمي بالغ بر يک هزار ميليارد تومان و ... افزود: برخورد قاطع و سريع با اينگونه جرايم و همچنين اقدامات پيشگيرانه با جديت در دستور کار مي باشد.

رئيس پليس آگاهي فراجا تصريح کرد: افزايش 18 درصدي ارجاع پرونده ها، 10 درصدي کشفيات و 16 درصدي دستگيري از اقدامات موثر ادارات عمليات ويژه در استان هاي سراسر کشور در سال گذشته مي باشد که عمدتا در بحث انهدام باند هاي سرقت احشام، منزل، خودرو و محموله است.

وي گفت: پليس آگاهي از ابتداي سال طرح هاي ضربتي را در سراسر کشور طراحي کرده که تمامي ادارات آگاهي در راستاي خشکاندن قاطع ريشه جرم و مرتکبان آن ماموريت هايي را انجام داده و تا پايان سال نيز با همين رويکرد عمليات هاي ديگري پيش بيني شده و در دستور کار قرار دارد.

سردار"قنبري" با بيان اينکه پليس آگاهي اقدامات موثري را در زمينه پيشگيري و همچنين تعامل با دستگاههاي مختلف براي ازبين بردن جرم جعل اسناد و مدارک رسمي و هويتي انجام داده است، گفت: شناسايي شيوه هاي نوين مبارزه با جعل اسناد هويتي از جمله آموزش هاي مهم کارآگاهان مي باشد.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينکه در حال حاضر بيش از 80 درصد پرونده هاي جعل در کشور توسط کاراگاهان کشف مي شود، گفت: طرح هايي در برخورد با جاعلان مدارک هويتي و تحصيلي در سراسر کشور برگزار و نيز با جديت استمرار و همچنين در اين زمينه با مراجع قضائي تعامل و هماهنگي هايي انجام شده است.

وي بر سرعت در پيگيري و پي جويي کشف جرايم با استفاده از روشهاي علمي تاکيد کرد و گفت: بکارگيري تجهيزات نوين يکي از رويکردهاي مهم پليس آگاهي در دست يابي به اهداف پيش بيني شده خود مي باشد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها