گزارش اختصاصی «جام‌جم» ازدستگیری عامل قتل۲برادرزن

۷۲۰دقیقه سایه به سایه قاتل خطرناک

قاتل خطرناک که دو برادرزنش را کشته وهمسرش را زخمی کرده بود،پس از ۷۲۰دقیقه عملیات تعقیب ومراقبت سایه به سایه پلیس آگاهی غرب استان تهران دستگیر شد.متهم باتهیه یک فهرست سیاه برای آدمکشی ازترکیه به ایران آمده بودکه پس از دو جنایت به سمت مرز گریخت امادریک مهمانپذیر دررشت ودرعملیاتی غافلگیرانه به دام افتاد.
کد خبر: ۱۴۶۱۰۲۷
نویسنده محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث
 
ساعت هشت صبح پنجشنبه صدای ترمز شدید یک خودرو و بعد از آن صدای شلیک چند گلوله سکوت محله‌ای در فاز سه اندیشه در شهرستان شهریار راشکست که ازیک تراژدی هولناک خبر می‌داد‌. اهالی سراسیمه از خانه بیرون آمدند و با خودروی پژو ۴۰۵ رو‌به‌رو شدند که سد راه یک خودروی رانا شده بود.مردی قوی هیکل درحالی که اسلحه‌ای به دست داشت سوار پژو شد و از محل گریخت. شاهدان ماجرا خود را به خودروی رانا رسانده و با پیکرغرق درخون دو مرد جوان و زنی درداخل خودرو رو‌به‌رو شدند. سریع با پلیس و اورژانس تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. دقایقی بعد خودروهای پلیس و آمبولانس اورژانس آژیرکشان خود را به آنجا رساندند.  امدادگران با معاینه سرنشینان رانا متوجه شدند، دو مرد جوان جان باخته اما زن جوان هنوز نفس می‌کشد که او را به بیمارستان رساندند. دقایقی بعد با توجه به حساسیت ماجرا بازپرس جنایی شهریار در محل حاضر شدو دستور انتقال اجساد به پزشکی قانونی را صادر کرد. 
سرهنگ فضل‌ا... سواری‌پور، رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران که فرماندهی عملیات دستگیری قاتل فراری را برعهده داشت، در تشریح ماجرا به خبرنگار جام‌جم گفت: «به دلیل حساسیت پرونده، در محل قتل حاضر شده و تحقیقات برای دستگیری قاتل را آغاز کردند. با تحقیقات از شاهدان و ردیابی‌های پلیسی متوجه شدیم قاتل، داماد خانواده است که به سمت همسر و دو برادرزنش شلیک کرده بود‌. با شناسایی هویت ضارب، تحقیقات را همزمان در دومسیرعملیاتی واطلاعاتی پیش بردیم.درفازاطلاعاتی دریافتیم، متهم به سمت کرج فرار کرده است. از سوی دیگر او شب قبل با یکی از جاعلان حرفه‌ای دیدار داشته که سراغ این جاعل رفتیم و متوجه شدیم مرد جوان گذرنامه‌ای جعلی به نام شهرام دارد. او ساکن ترکیه بود وچندی قبل و پس ازقهر همسر و فرزندش، به ایران بازگشته بود. او شخصیتی خشن داشت و احتمال هرکارخطرناکی ازسوی وی وجود داشت به طوری که بعد از این جنایت، برای برادرزن بزرگش پیامی صوتی ارسال کرده و گفته بود قربانی بعدی‌اش اوست. سریع تیمی از ماموران را به خانه برادر مقتولان فرستادم تا او را برای حفظ جانش به محلی امن منتقل کنند. »
وی ادامه داد: با کشف سرنخ‌های خوب از متهم فراری، فازعملیاتی راآغاز کردیم و راهی کرج شدیم اما او با رها کردن خودرویش در یکی از محله‌های شهر به مکان نامعلومی گریخته بود‌. رد او را درجاده چالوس به دست آوردیم و به‌سمت چالوس حرکت کردیم. در شاخه دیگری از تحقیقات یکی از آشنایان ضارب را شناسایی کردیم که او اعلام کرد، شهرام اگر به سمت نوشهر برود به خانه دوستش می‌رود اما اگر به سمت گیلان برود قصد فراربه ترکیه را دارد. متهم مدتی در چالوس توقف کرده و بعد به سمت رشت حرکت کرد که مطمئن شدیم قصد ترک کشور را دارد‌. سایه به سایه در تعقیبش بودیم اما با توجه به مسلح بودن و شرایط روحی و روانی‌اش نتوانستیم وارد عمل شویم‌. احتمال داشت اقدام به گروگانگیری یا خودکشی کند.به همین خاطر به تعقیب و مراقبت ادامه دادیم تا این‌که ردش را دریک مهمانپذیر درشهر رشت به دست آوردیم.به آنجا رفتیم و پی بردیم باهویت جعلی‌اش اتاقی در آنجا اجاره کرده است‌. 
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران با اشاره به شرایط خطرناک عملیات گفت: با هماهنگی قضایی و طرح نقشه‌ای تصمیم گرفتیم برای دستگیری متهم وارد عمل شویم. تنها راهی که پیش روی ما بود، عملیات غافلگیرانه بود. اگر احساس می‌کرد در محاصره است به راحتی دست به اسلحه می‌برد و جان همکارانم در خطر بود. با دو تیم پلیسی که از غرب استان راهی رشت شده بودیم پس از ۱۲‌ساعت از قتل به مقابل اتاق شهرام رفته و او را قبل از این‌که بتواند دست به اسلحه شود، دستگیر کردیم. مرد خطرناک اسلحه کلتش را آماده شلیک گذاشته بود‌. به لطف خدا و سرعت عمل در این عملیات بدون این‌که اتفاق تلخی رخ دهد مرد مسلح دستگیر و به آگاهی غرب تهران منتقل شد‌. او در بازجویی‌های اولیه مدعی شد؛ ۲۱ سال قبل با همسرش ازدواج کرده و حاصل این ازدواج سه فرزند است. آنها در ترکیه زندگی می‌کردند که همسرش حدود شش ماه قبل همراه با فرزندانش به خاطر بدرفتاری‌های متهم به ایران بر می‌گردند. متهم هم پس از مدتی با طرح نقشه انتقام ازهمسرش وخانواده‌اش به ایران برمی‌گرددودریکی ازاستان‌های غربی اسلحه می‌خرد. او برای این‌که کسی به نقشه‌اش شک نکند،طوری وانمودکرد که برای معامله‌ای به ایران برگشته است.سرانجام روز پنجشنبه در مسیر تردد همسر وبرادران او کمین کرده وبا متوقف کردن خودروی آنها شروع به تیراندازی می‌کند.او وقتی متوجه می‌شود برادرزن بزرگش درخودرو نبوده او را تهدید می‌کند که سراغش می‌آید. متهم به قتل با قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات درباره انگیزه‌اش از قتل‌ها ادامه دارد.

هشدار مهم پلیس
سرهنگ سواری‌پور، رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران با هشدارها به زوج‌ها گفت: « برخی زوج‌ها هنگام بروز مشکل اساسی در زندگی، آن را به صورت موقت حل می‌کنند. مانند دردی که با مسکن آرام شده است. اثر این حل مشکل مثل مسکن موقتی است و پس از مدتی باعث اختلافات شدیدتر می‌شود. زوج‌ها باید ریشه ای مشکلات را حل کنند و در این مسیر از مشاوران هم کمک بگیرند. گاهی مشکلات به جایی می‌رسد که بهترین گزینه جدایی است و این باعث می‌شود از اتفاقات تلخ جلوگیری شود. » وی همچنین به مجرمان هشدار داد: « حفظ امنیت،جان و مال شهروندان خط قرمز ما در پلیس آگاهی است و اجازه نمی‌دهیم برخی افراد با اقدامات خودسرانه، مرتکب قتل شوند و به راحتی فرار کنند. در این پرونده با هماهنگی قضایی، در چهار استان قاتل را تعقیب کرده و سرانجام قبل از این‌که موفق به فرار از کشور نشود دستگیرش کردیم. متهم بعد از دستگیری اعتراف کرد سایه پلیس را پشت سرم حس می‌کردم و هر لحظه احتمال می‌دادم دستگیر شوم . افرادی که فکر اقدامات مجرمانه در سر دارند، سعی کنند به سمت مسیر اشتباه منحرف نشوند چرا که خیلی زود دستگیر شده و مجازات می‌شوند.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها