مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی؛

خطرات گرمازدگی با خودنمایی گرما در کرمانشاه

با افزایش دمای هوا احتمال افزایش خطر گرمازدگی در استان کرمانشاه افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۴۶۱۰۰۸

جام جم آنلاین؛ با نزدیک شدن به فصل تابستان گرمای هوا در نقاط مختلف استان خودنمایی کرده و به تبع افزایش گرمازدگی را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی متوسط دمای هوا از امروز شنبه تا اواخر هفته آینده، به آرامی افزایش می‌یابد.

مسعود قلعه سفید، مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی در خصوص راهکارهای پیشگیری از گرمازدگی، اظهار داشت: دور ماندن از نور آفتاب و ماندن در خانه‌ای که با وسایل سردکننده خنک شده است.

وی عنوان کرد: اگر مجبور به بیرون رفتن از خانه هستید، در ساعات ۱۰ صبح تا چهار بعد از ظهر در خانه بمانید و در ساعات داغ‌ترین روز در داخل فروشگاه‌های بزرگ که دارای سیستم تهویه مطبوع هستند، خنک شوید.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تأکید بر پوشیدن لباس‌های سبک، گشاد و با رنگ روشن گفت: تأمین مایعات کافی برای بدن در چنین هوای گرمی که به علت عرق کردن زیاد مقدار زیادی از آب بدنتان را از دست می‌دهید، ضروری است.

قلعه‌سفیدی افزود: نوشیدن مایعات مانند آب ساده و نوشیدنی‌های حاوی میزان متعادل الکترولیت‌ها مانند نوشابه‌های ورزشی و محلول‌های مخصوص بازیابی مایعات بدن از دیگر راهکارها برای جلوگیری از گرمازدگی است.

وی عنوان کرد: نشانه‌های بیماری‌های مربوط به گرما از ضعف، سرگیجه، سیاهی رفتن چشم‌ها گرفته تا سردرد، تهوع، تعریق شدید و غش کردن را بشناسید.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: مراقب افراد حساس باشید که در معرض خطر گرمازدگی هستند از جمله نوزادان، کودکان کم‌ سن‌، سالمندان، افرادی که دچار بیماری‌های مزمن هستند و افرادی که داروهای مؤثر بر تولید عرق در بدن مصرف می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها