مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی؛

خطرات گرمازدگی با خودنمایی گرما در کرمانشاه

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان‌کرمانشاه؛

صاعقه به ۹۵هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه آسیب زد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان‌کرمانشاه گفت: در پی وقوع رعد و برق و بارش های شدید بهاری و وقوع صاعقه در روزهای اخیر در سطح ۹۵ هکتار در برخی از اراضی شهرستان های استان آسیب وارد شده است.
کد خبر: ۱۴۶۰۶۴۱

جام جم آنلاین-منیر اضمحالی؛ آسمان کرمانشاه در آخرین روزها از فصل بهار، مردم و بویژه کشاورزان را غافلگیر کرد.

در هفته جاری امواجی ناپایدار و کم‌رطوبت به تناوب از جو منطقه عبور کرد و سبب رعد و برق، وزش باد و رشد ابر در جو استان شد.

علی چاله چاله در خصوص میزان خسارت‌وارده به اراضی کشاورزی استان ناشی از بارش شدید باران به خبرنگار طلوع گفت:در پی وقوع رعد و برق و بارش های شدید بهاری و وقوع صاعقه در روزهای ۲۰ تا ۲۲ خرداد، خسارتی به مزارع گندم،جو و نخود در سطح ۹۵ هکتار در برخی از شهرستان های استان وارد شده است.

وی اظهار داشت: در ادامه بارش های این دو روز به ۲ هکتار باغ به ارزش ۲۶۳۵۰ میلیون ریال نیز خساراتی وارد شده است.رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد:در اثر صاعقه اخیر در کرمانشاه ۴ راس دام سبک به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال تلف شدند.چاله چاله ضمن اشاره به خسارت در مزارع استان گفت:رعد و برق باعث آتش سوزی در مزارعی شده است که هنوز محصول آن ها برداشت نشده است.

وی کل خسارت به زیر بخش های کشاورزی استان را مبلغی بالغ بر ۲۶۹۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت:وجود چنین بارش و صاعقه هایی در این فصل از سال در طی سنوات گذشته بی سابقه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها