رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد:

افزایش ۵ برابری اعتبارات استان یزد در دولت سیزدهم

یزد- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در سومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش ۵ برابری اعتبارات استان یزد، از ۲۴۰ میلیارد تومان به هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بودیم.
کد خبر: ۱۴۶۰۹۶۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه استان یزد در دولت سیزدهم کاملا برنامه محور بود، اظهار داشت: یکی از نقاط قوت دولت در استان یزد، اقدام کم نظیر تدوین برنامه‌های اجرایی مورد نیاز استان در طول دوره ۵ ساله بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه سند یزدنوین، یزدنوآور و یزد بهره ور از مهمترین برنامه‌هایی است که در استان یزد تدارک دیده شده است، افزود: همچنین برنامه تحقق مالیاتی استان برای پیشگیری و فرار مالیاتی و برنامه تحولی فرهنگی استان و ده‌ها برنامه دیگر نیز در جریان هم‌اندیشی نخبگانی و مشارکت دستگاه‌های ذیربط در دستور کار قرار دارد.

دهقانی‌زاده تاکید کرد: برنامه‌های یاد شده با مشارکت حداکثری نخبگان و جامعه ذینفعان و ذی‌نفوذان تهیه و تدوین شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ادامه داد: توسعه منابع انسانی در مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان را داشتیم و ۱۷ آزمون اختصاصی و مشترک با هفت هزار نفر سهمیه را برگزار کردیم و همچنین ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از ایثارگران هم تبدیل وضعیت شدند.

دهقانی‌زاده با تاکید براینکه تجهیز منابع و اعتبارات نیز از نقاط قوت دولت سیزدهم بوده است، بیان داشت: در این دوره شاهد افزایش پنج برابری اعتبارات استانی بودیم به گونه‌ای که اعتبارات از ۲۴۰ میلیارد تومان به هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت که عمدتا نیز به صورت نقدی بوده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به بازگشت حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اختصاصی از محل معادن به استان، گفت: در حوزه عوارض ارزش افزوده توزیعی هم تقریبا افزایش ۹ برابری ارزش افزوده وصولی داشتیم که در سال ۱۳۹۹، ۳۳۸ میلیارد تومان بود ولی در سال گذشته به سه هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسید.

دهقانی‌زاده تصریح کرد: این وصولی‌ها بین شهرداری و دهیاری‌ها توزیع و در طرح‌های عمرانی مورد نیاز مردم توزیع می‌شود که نتیجه آن بهره‌برداری از ده‌ها طرح نیمه تمام عمرانی در سراسر استان نظیر ساخت بیش از ۵۰ مدرسه و افتتاح ده‌ها واحد در حوزه بهداشت و درمان و تکمیل صد‌ها کیلومتر راه و بزرگراه و ده‌ها طرح فرهنگی بوده است.

وی رشد اقتصادی استان را بالای ۶ درصد توصیف کرد و گفت: تورم نسبت به آغاز دولت کاهش یافته است به گونه‌ای که شاخص سالانه در شهریورماه ۱۴۰۰، 45.9 بود که به 43.6 درصد افت کرده و نقطه به نقطه ۴۵ درصد بود که هم اکنون ۲۹ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکید کرد که تورم و مشکلات اقتصادی وجود دارد ولی استمرار این مسیر می‌تواند ما را به نقطه مطلوب رسانده و سفره مردم بار دیگر بزرگتر شده و قدرت خرید مردم افزایش یابد.

دهقانی‌زاده درباره نرخ بیکاری استان هم خاطرنشان ساخت: نرخ بیکاری استان از 11.1 در سال ۹۹ به هفت درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و تعداد بیکاران نیز از ۴۴ هزار نفر به کمتر از ۲۹ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بیکاری دانش‌اموختگان و بانوان از نقاط ضعف در بازار کار ما به شمار آمده که کار‌های بزرگی شده و امیدواریم با افتتاح طرح‌ها شاهد کاهش بیکار‌ی این دو قشر باشیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان پیگیری و تحقق سفر‌های استانی رییس جمهور را از دیگر دستاورد‌های استان برشمرد و گفت: از هفت هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان دور اول سفر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شده و از چهار هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان دور دوم سفر هم هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

دهقانی‌زاده تاکید کرد که تا پایان سال ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبارات سفر به استان پرداخت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها