نگاهی به اظهارنظرهای نامزدهای انتخابات در ۳روز اخیر

سخنان داغ از صندلی داغ انتخابات

از دهه دوم خرداد به بعد، کشور رسما وارد حال و هوای انتخاباتی شد و جو تبلیغاتی نیز از دهه سوم و همزمان با اعلام اسامی شش نامزد، شدت گرفت. گفت‌وگوهای زنده و غیرزنده نامزدها با مردم از قاب تلویزیون نیز از پنجشنبه ۲۴ خرداد وارد فاز جدیدی شد و گفت‌وگوی مجزای نامزدها درخصوص مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به لیست برنامه‌های تبلیغاتی اضافه شد که می‌توان گفت تبلیغات انتخاباتی را تخصصی‌تر کرد. در ادامه گزیده‌ای از این سخنان را می‌خوانیم.
کد خبر: ۱۴۶۰۹۳۳

۱۳روز تا انتخابات

جلیلی: نباید معطل چند کشور دنیا شویم

سعید جلیلی با حضور در میزگرد سیاسی و بیان این‌که باور دارم شکوفایی در عرصه اقتصادی لازمه تعامل سازنده با جهان است، اظهار کرد: لازمه این امر، آن است که معطل چند کشور دنیا نشویم. فردای انتخابات ریاست جمهوری شروع عملیات در برنامه است. وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که یکی ازفرصت‌های ما این است که ۱۵کشورهمسایه داریم، ادامه داد: امروز همه اذعان دارند موقعیت ایران پس از طوفان‌الاقصی ارتقا پیدا کرده است. ما یک جهان فرصت داریم و در منطقه خود، فرصت بیشتری داریم.
   
پورمحمدی: معتقدم کار را باید  به افراد  کاردان سپرد
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی نیز با حضور در برنامه صف اول با اشاره به سوابق خود در دستگاه‌های اجرایی کشور اظهار کرد: دیوانسالاری ما معیوب است و بوروکراسی بسیار ناقصی داریم. جزو اولویت‌های ما ساماندهی به امر بوروکراسی کشور است. یکی از اولین کارهای من باید ساماندهی به نظام دیوانی کشور باشد. یکی از ضعف‌های جدی در عدم توفیق دولت‌ها، ضعف نظام دیوانی و بوروکراسی است. دولت ما بزرگ و لَخت شده است. پورمحمدی با بیان این‌که بنای من همیشه این بوده که با آدم‌های ضعیف کار نکنم، درباره به‌کارگیری افراد در دولت خود توضیح داد: از لذت کار با آدم‌های قوی، هیچ‌وقت خودم را محروم نکردم. معتقدم کار را باید به کاردان و افراد توانمند سپرد. خودم کارشناسم و به کارشناسان بها می‌دهم. با بهترین‌ها باید کار کرد و کشور به این نگاه نیاز دارد.
   
پزشکیان: در حد اختیار خود قول می‌دهم
مسعود پزشکیان نیز با حضوردرشبکه اول سیما با مردم سخن گفت و با بیان این‌که سرمایه اجتماعی ما به‌شدت ضعیف شده است، توضیح داد: اگر مردم در صحنه باشند، هیچ مشکلی نمی‌تواندجلوی پیش رفتن به سمت هدف را بگیرد.وی ادامه داد: من می‌توانم در حد اختیار خود قول دهم، هیچ‌وقت دروغ نگفتم و هیچ‌وقت دروغ نخواهم گفت. مردم از ما صداقت می‌خواهند. جامعه باید در صحنه باشد تا ما قدم از قدم در مسیر غلط برنداریم.
   
قاضی‌زاده: بهترین قضات برای  فضای مجازی، مردم هستند
سید‌امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز با حضور در برنامه میزگرد تخصصی فرهنگی درباره حضور با انصرافش از نامزدی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت:من بدسابقه درانصراف هستم ویک بار کاندیدابودم وسابقه من روشن است. گاهی وظیفه در ماندن و گاهی دررفتن است.من نیامدم که بروم وقصد کنارکشیدن ندارم اما آماده هرگونه فداکاری برای ملت و جامعه هستم.وی درپاسخ به سوالی درباره اعمال محدودیت بر فضای مجازی،توضیح داد: بهترین قضات برای حفظ سلامت فضای مجازی مردم هستند، باید ترکیبی از مردم و آگاهان کشورنمایندگان دولت درکنترل فضای مجازی شوند،البته باید آزادی هم به خانواده‌ها داد.
   
زاکانی: کشور نیازمند تحول بزرگ است
علیرضا زاکانی نیز در برنامه «با مردم»، درباره اولویت‌های دولتش توضیح داد: فرهنگ برای بنده اولویت قطعی است اما اقتصاد امروز فوریت دارد. باید مشکلات کشور را حل کرد. این دو با یکدیگر هم‌سنخ است. رشد دانش در کنار حل مشکلات اقتصادی باید تحقق یابد. توجه به ابعاد موجود در جامعه و کشور ازاهمیت زیادی برخوردار است. یکی از تجربیات ما این است که برای شکستن دیوان‌سالاری کشور با رجوع به قانون اساسی می‌توانیم حکومت ملی و استانی تشکیل داده و دولت ملی و پارلمان ملی تشکیل دهیم. وی با بیان این‌که کشور نیازمند تحول بزرگ است، ادامه داد: مشکلات متعددی هست اما می‌شود آنها را پشت‌سر گذاشت. این‌ سخنان بنده بلندپروازی نیست. وقتی صحبت از برقی‌سازی می‌کردم عده‌ای می‌گفتند امکان ندارد یا وقتی صحبت از یوزانس می‌کردیم برخی از دوستان مسئول به‌صراحت به بنده گفتند اصلا نمی‌توانید این منابع را جذب کنید اما بنده این کار را کردم.
   
قالیباف: من مدیر پروژه‌ای نیستم، مدیر پروسه‌ای هستم
محمدباقر قالیباف نیز با حضور در برنامه میزگرد فرهنگی شبکه دو سیما، با بیان این‌که من مدیر پروژه‌ای نیستم و مدیر پروسه‌ای هستم، گفت: یکی‌ از اشتباهات ما این است که وقتی هر سازه و زیرساختی ساختیم؛ بعد پیوست فرهنگی درست کنیم که این غلط‌ترین کار است که تبدیل به کار الصاقی می‌شود. مدیریت مهم‌ترین موضوع در آموزش و پرورش است. مدیریت و علم یعنی استفاده از نخبگان، استادان و اهالی فن مهم است. وی درباره حوزه فضای مجازی هم به کارشناس این برنامه پاسخ داد: ما حتما باید حضور قدرتمندانه و موثر و حکمرانی در فضای مجازی داشته باشیم وگرنه ‌ولنگاری رخ می‌دهد. هیچ کجای دنیا را نمی‌توان پیدا کرد که اجازه داده شود حکمرانی در فضای مجازی نباشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۷ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها