مدیر جهاد کشاورزی نکا خبر داد

تولید 120 هزار تن هلو و شلیل در نکا

مازندران، الگوی کشاورزی پایدار و مدرن؛

دوران طلایی تولید هلو و شلیل در مازندران

بیش از 300 هزار تن هلو و شلیل از باغات استان مازندران برداشت شد .
کد خبر: ۱۴۶۰۷۵۱

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به رشد 50 درصدی تولید هلو و شلیل در این استان نسبت به سال قبل، گفت: در سایه حمایت‌های دولت سیزدهم از کشاورزان و تلاش بی‌وقفه باغداران مازندرانی، امسال شاهد برداشت بیش از 300 هزار تن از این محصول خوشمزه و مغذی از باغات استان بوده‌ایم.

وی این افزایش تولید را بی‌سابقه در تاریخ کشاورزی مازندران دانست و گفت: این دستاورد بزرگ، حاصل برنامه‌ریزی‌های دقیق، سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و همدلی و همراهی دولت، کشاورزان و بخش خصوصی است.

مؤمنی در خصوص نقش دولت سیزدهم در این افزایش تولید گفت: دولت سیزدهم در راستای حمایت از کشاورزان، اعتبارات قابل‌توجهی را به بخش کشاورزی اختصاص داده است. این اعتبارات در زمینه‌های مختلفی ازجمله توسعه باغات، احداث سیستم‌های آبیاری نوین، خرید ادوات کشاورزی و پرداخت تسهیلات به باغداران هزینه شده است.

وی حمایت از ترویج دانش و فناوری را از دیگر عوامل این افزایش تولید دانست و گفت: دولت سیزدهم با حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویج استفاده از دانش و فناوری نوین در بخش کشاورزی، به افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی کمک کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تسهیل فرآیند صادرات را از دلایل انگیزشی کشاورزان برای افزایش تولید محصول خواند و افزود: دولت سیزدهم با تسهیل فرآیند صادرات محصولات کشاورزی، به باغداران کمک کرده است تا محصولات خود را به بازارهای جهانی عرضه کنند.

وی به حمایت دولت مردمی سیزدهم از کشاورزان اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم با ارائه تسهیلات و خدمات مختلف به باغداران، ازجمله یارانه نهال، آموزش‌های فنی و ترویج روش‌های نوین باغداری، از افزایش تولید هلو و شلیل در این استان حمایت کرده است. دکتر مؤمنی در پایان، از کشاورزان و باغداران مازندرانی برای تلاش و زحمت بی‌وقفه آن‌ها در تولید این محصول باکیفیت قدردانی کرد و گفت: دولت سیزدهم همچنان در کنار کشاورزان خواهد بود و از آن‌ها برای افزایش تولید و رونق هر چه بیشتر بخش کشاورزی حمایت خواهد کرد.

newsQrCode
برچسب ها: مازندران جهاد هلو
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها