شهردار اصفهان خبر داد:

احیای گذرهای تاریخی باباقاسم و هارونیه در دستور کار شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان از قرار گرفتن احیای گذرهای تاریخی باباقاسم و هارونیه در دستور کار شهرداری اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۰۵۸۶

جام جم آنلاین اصفهان؛ علی قاسم زاده عصر روز 20 خردادماه در آیین افتتاح فاز نخست موزه تاریخ شهرداری اصفهان با بیان اینکه هویت و شخصیت یک شهر را باید در گذشته آن جستجو کرد، گفت: هر اقدامی که از گذشته شهر صیانت کند، از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است.

او افزود: بازگشایی کارخانه ریسباف و افتتاح فاز نخست موزه تاریخ شهرداری اصفهان، دو اتفاق مثبت و قابل‌توجه است که طی یک‌ماه اخیر در اصفهان رخ داده است.

شهردار اصفهان عدم ایجاد تعارض میان حال و‌ گذشته شهر را از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری اصفهان دانست و خبر داد: احیای محورهای تاریخی باباقاسم و هارونیه از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد و درصدد انجام آن هستیم.

موزه تاریخ شهرداری اصفهان ثبت ملی می‌شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این آیین اظهار کرد: موزه تاریخ شهرداری اصفهان با هدف حفظ هویت شهری اصفهان راه‌اندازی می‌شود و تحولات مجموعه مدیریت شهری از حدود سال ۱۲۱۸ تا امروز در آن به نمایش درمی‌آید.

سیدعلی معرک‌نژاد افزود: قسمت اصلی موزه در کنار نمایش آثار مورد نظر، بخش رویدادمحورِ آن است که در قالب برگزاری نشست‌ها و رویدادهای متنوع‌ و‌ با همکاری نهادهای ذیربط از طریق عقد تفاهم‌نامه‌های مختلف اجرایی می‌شود.

او با بیان اینکه درخواست ثبت موزه تاریخ شهرداری اصفهان در فهرست موزه‌های ملی پذیرفته شده است، گفت: به‌زودی این موزه ثبت ملی خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: عمارت تاریخی باغ زرشک مرمت شده و به‌زودی طراحی داخلی آن به‌منظور استقرار موزه تاریخ شهرداری اصفهان تکمیل می‌شود.

ضرورت ارائه شفاف اسناد مدیریت شهری در موزه تاریخ شهرداری اصفهان

عضو هیات داوران مسابقه معماری موزه تاریخ شهرداری اصفهان نیز از دیگر افراد حاضر در این مراسم بود. حمیدرضا سپهری با بیان اینکه مسابقه معماری موزه تاریخ شهرداری اصفهان با روالی ساده به انتخاب سه طرح برتر از میان طرح‌های دریافت شده پرداخت، گفت: سرانجام طرح نهایی برای موزه تاریخ شهرداری اصفهان اجرایی شد.

او تاکید کرد: مدیریت شهری باید تلاش کند تا در این موزه اسناد مرتبط با فعالیت خود را به‌نحوی شفاف و گویا در معرض رصد قرار دهد، چراکه ثمرات بسیار قابل‌توجهی از حیث پژوهشی، علمی و اجتماعی برای شهر و شهروندان دارد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها