مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان درهمایش آموزشی قوانین، مقررات و ضوابط محیط ‌زیست عنوان کرد:

نفت کوره پالایشگاه اصفهان یورو ۵ می‌شود

سهم اندک صنایع اصفهان از اعتبار مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۲

مدیر شبکه ملی سیاست‌پژوهی علم، فناوری و نوآوری کشور گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی معاونت علمی در موضوع اعتبار مالیاتی مصوب شد که سهم استان اصفهان کمتر ۷۰ میلیارد تومان و بسیار ناچیز بود.
کد خبر: ۱۴۶۰۳۰۶

جام جم آنلاین اصفهان؛ نشست آشنایی با مزیت‌ها و فرصت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان با سرفصل‌های اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه، اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری، برگزار شد.
 در این نشست ابوالفضل باقری، مدیر شبکه ملی سیاست‌پژوهی علم، فناوری و نوآوری کشور گفت: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ طرح برای اعتبار مالیاتی مصوب شد که ۷۴ طرح از شرکتهای اصفهانی احصاء و بر اساس آن ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در نظر گرفته شده است که سهم استان اصفهان از این اعتبار مبلغ ۷۰ میلیارد تومان و بسیار ناچیز است.
 باقری بیان کرد: امیدواریم سال آینده شاهد افزایش چشمگیر تعداد پروژه و اعتبارات مصوب در شأن اصفهان باشیم و در این زمینه صنایع اصفهان جایگاه متناسب خود را بیابند.
 وی در ادامه حمایت‌های مالیاتی را تشریح کرد و گفت: در اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه (بند ب ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان)، معادل هزینه انجام شده برای طرح‌های تحقیق و توسعه هر نوع شرکتی -که می‌تواند دانش‌بنیان نباشد- به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آتی به شرکت‌ها و مؤسسات متقاضی اعطا می‌شود و معادل آن از مالیات قطعی شده سال انجام هزینه مذکور یا سال‌های بعد کسر می‌شود.
 مدیر شبکه ملی سیاست پژوهی علم، فناوری و نوآوری کشور در ادامه به تشریح معیارهای تأیید طرح‌های تحقیق و توسعه پرداخت و گفت: در صورتی که پروژه‌ها نظام‌مند، دارای برنامه و خروجی مشخص و دارای سطح فناوری محصول حداقل متوسط رو به بالا باشند و محصول جدید را برای کشور به ارمغان داشته باشند تایید و مصوب خواهند شد.
 وی اضافه کرد: فرایند ارزیابی از ثبت در سامانه etebar14.ir آغاز و پس از تأیید و تصویب هزینه‌های طرح که در سقف زمانی دو ماه توسط معاونت علمی انجام می‌شود، فرایند هزینه‌کرد تحقیق و توسعه آغاز و سایر مراحل تا اخذ نهایی گواهی اعتبار مالیاتی طی می‌شود.
 باقری در ادامه به فراخوان‌های دریافت طرح‌های تحقیق و توسعه اشاره کرد و افزود: فراخوان عمومی آن ۲ بار در طول سال منتشر می‌شود.
 مدیر شبکه ملی سیاست پژوهی علم، فناوری و نوآوری کشور در بخش دوم، در موضوع اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری (بند ت ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان)، گفت: این حمایت شامل شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و یا شرکت‌های با سرمایه ثبتی بالای ۳۳۵ میلیارد می‌شود.
 وی افزود: شرکت‌های مذکور در گام اول می‌توانند تا ۳۰ درصد از سرمایه گذاری خود در طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را که در قالب پیوستن به عنوان سهام‌دار در زمان افزایش سرمایه این شرکت‌هاست، را به عنوان اعتبار مالیاتی دریافت کنند.
 باقری گفت: اگر این شرکت‌ها بخواهند تا صددرصد سرمایه گذاری خود را در این طرح‌ها اعتبار مالیاتی بگیرند، می‌توانند سرمایه‌گذاری خود را با واسط‌هایی چون صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های CVC، یا صندوق‌های بورسی VC یا PE انجام دهند.
 
 در این نشست وحید فولادگر، رئیس کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان نیز نکاتی را پیرامون روند اجرایی اعتبار مالیاتی مطرح کرد.
 گفتنی است این نشست با اساس برنامه ترویج بهره‌مندی فعالان اقتصادی از مزایای قوانین و مقررات حمایتی حوزه فناوری کشور در کمیته تسهیلگری و پیگیری اجرای مقررات فناوری ذیل کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها