شیوع بیماری سفیدک دروغین در مزارع سیب زمینی استان اردبیل

سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای ، نسبت به شیوع گسترده بیماری سفیدک دروغین در مزارع سیب زمینی با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوائی هشدار داد.
کد خبر: ۱۴۶۰۵۲۱

به گزارش جام جم آنلاین،سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای با اشاره به شیوع مجدد بیماری سفیدک دروغین در مزارع سیب زمینی و مشاهده علائم این بیماری در برخی مزارع سیب زمینی استان، نسبت به شیوع گسترده این بیماری با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوائی هشدار داد.
در این اطلاعیه از کشاورزان سیب زمینی کار استان خواسته شده است که مزارع خود را به صورت روزانه بازدید کرده و ضمن مراجعه به مراکز خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی تابعه و مشاوره با کارشناسان مربوطه نسبت به سمپاشی مزارع خود با یکی از سموم قارچ‌کش معالجه کننده اقدام کنند.
سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشاورزان خواسته است که مزارع خود را با استفاده از سموم رزالکسیل ۷۲ درصد به مقدار سه کیلوگرم در هکتار، اکروبات ام زد ۶۹ درصد به مقدار ۲ کیلوگرم در هکتار، اکویشن پرو ۵۲.۵ درصد به مقدار ۴۰۰ گرم در هکتار، پروکسانیل ۴۵ درصد به مقدار ۲.۵ لیتر در هکتار، اینفینیتو به مقدار ۱.۵ لیتر در هکتار، رانمن ۴۰ درصد به مقدار ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر در هکتار، اورگو ۵۲ درصد با غلظت هفت دهم در هزار و آگریفوس با غلظت ۶ لیتر در هکتار سمپاشی کنند.
این سازمان در اطلاعیه خود از سیب زمینی کاران استان خواسته است که در صورت تداوم بارندگی‌ها و مساعد شدن شرایط اقلیمی برای شیوع دوباره بیماری، بایستی سمپاشی مزارع خود را طبق نظر کارشناسی تکرار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها