رئیس انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه؛

خنک‌ترین مقاصد گردشگری کرمانشاه کجا هستند؟

آتش‌سوزی مراتع و مزارع گیلانغرب مهار شد

آتش‌سوزی ارتفاعات، مراتع و مزارع گندم و جو شهرستان گیلانغرب پس از ۲ روز با تلاش‌های عوامل و مجموعه‌های امدادی، گروه‌های مردمی، نیروهای نظامی و بسیج همه امکانات مهار شد.
کد خبر: ۱۴۶۰۵۰۹
آتش‌سوزی مراتع و مزارع گیلانغرب مهار شد

جام جم آنلاین؛ فرماندار گیلانغرب  با اشاره به وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مزارع گیلانغرب به دلیل پدیده رعد و برق که از یکشنبه شب هفته جاری آغاز شد، گفت: بلافاصله با شروع آتش سوزی، دستگاه های امدادی و ماشین آلات اطفای حریق، آتش نشانی شهرستان، گروه های مردمی، کشاورزان، تراکتور داران و نیروهای نظامی در محل های دچار حریق حضور یافتند.

علیرضا نظری افزود: بر اثر این آتش سوزی که در بیش از ۱۰ نقطه شهرستان رخ داد و به دلیل گرمی هوا و همچنین سخت‌گذر بودن منطقه و سرایت آتش از سمت ایوانغرب در استان ایلام مهار و اطفای آن سخت شده بود، پس از ساعت ها تلاش جهادی و خستگی ناپذیر و ایثار واقعی تمام عوامل امدادی، گروه های مردمی، ستاد مدیریت بحران، نیروهای نظامی و بسیج با به کارگیری تمام امکانات مهار شد.

وی اظهار کرد: بر اثر این آتش‌سوزی ۵۴.۵ هکتار از مزارع گندم و جو آبی و دیم شهرستان در دهستان حیدریه و ویژه نان و ۳۱ هکتار منابع طبیعی و ۷.۵ هکتار از ارتفاعات مشجر منطقه حفاظت شده قلاجه و زله زرد دچار خسارت شد.

فرماندار گیلانغرب در ادامه گفت: بر اساس گزارش کارشناسان و برآورد ریالی انجام شده به مزارع گندم و جو دیم و آبی دچار حریق شده ۲۱ میلیارد و ۲۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خسارت وارد شده است.

برداشت گندم از سطح ۳۰ هزار هکتار از مزارع آبی و دیم شهرستان گیلانغرب آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود با عملکرد ۲ تن در هکتار در مجموع بیش از ۶۰ هزار تن محصول گندم از مزارع گیلانغرب برداشت شود که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها