رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه؛

خطرات گرمازدگی

مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه

مدت انتظار در ایستگاه‌های اتوبوس کرمانشاه به ۱۵ دقیقه می‌رسد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه از پیگیری تزریق ۶۳ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان حمل و نقل درون شهری کرمانشاه خبر داد و افزود: با آمدن این اتوبوس‌ها مدت انتظار در ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر به حدود ۱۵ دقیقه می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۶۰۱۵۹

جام جم آنلاین؛ رضا دوستی، با اشاره به خریداری ۱۰۷ دستگاه اتوبوس برای شهر کرمانشاه گفت: سال گذشته ۴۴ دستگاه از این تعداد تحویل استان شد و پیگیر هستیم مابقی اتوبوس‌ها امسال تحویل شود.

وی با اشاره به قیمت حدود ۹ میلیارد تومانی هر دستگاه اتوبوس، گفت: ۸۰ درصد این مبلغ توسط دولت و مابقی توسط شهرداری پرداخت می شود.

دوستی گفت: در دولت شهید رییسی در مجموع برای رفع کمبود اتوبوس‌های شهری ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که تاکنون بیش از ۶۰۰ دستگاه آن توسط کارخانجات خودروسازی تحویل شده و سهم کرمانشاه هم تاکنون ۴۴ دستگاه بوده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه با اشاره به بهبود وضعیت اتوبوسرانی شهر کرمانشاه در پی تزریق این تعداد  اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری کرمانشاه گفت: درکنار این ۴۴ دستگاه اتوبوس جدید، سه اتوبوس دیگر شهرداری هم بازسازی شده است.

وی افزود: علاوه بر اینها ۵۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی هم در سطح شهر فعال است که مجموع اینها موجب بهبود وضعیت اتوبوسرانی شهر شده است.

دوستی گفت: اتوبوس های موجود در حال حاضر در دو کریدور اصلی شمال به جنوب (تاقبستان-فردوسی) و کریدور شرق به غرب (مرادآباد-انتهای دولت آباد) فعال هستند.

وی افزود: علاوه بر اینها هشت مسیر اتوبوسی هم شامل مسیر اول: شهرک نصر، نوکان، ده پهن و چقاگلان، مسیر دوم: شهرک ظفر، مسیر سوم: شهرک مسکن، مسیر چهارم: باغ ابریشم، مسیر پنجم: شهرک تعاون و معلم، مسیر ششم: کرناچی و حکمت آباد، مسیر هفتم: شهرک الهیه و گلریزان و مسیر هشتم: خیام، بهار و پردیس هم با آمدن این اتوبوس ها جان تازه‌ای گرفته است.

دوستی گفت: در حال حاضر میزان معطلی در ایستگاه های اتوبوس سطح شهر بطور میانگین حدود ۲۰ دقیقه و در ساعات پیک ترافیک به بیش از نیم ساعت می‌رسد.

دوستی با اشاره به پیگیری تحویل اتوبوس های باقی مانده گفت: اگر ۶۳ دستگاه اتوبوس باقی مانده تحویل شود، میزان معطلی در ایستگاه های اتوبوس به حداکثر ۱۵ دقیقه خواهد رسید، چرا که به هر خط یک یا دو دستگاه  اتوبوس اضافه می شود.

وی با تاکید بر صرف هزینه بسیار برای خریداری اتوبوس های شهری، گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد اقدام به تخریب صندلی اتوبوس‌ها و محیط داخلی آن می‌کنند، درحالیکه این اتوبوس‌ها متعلق به تمام شهروندان است و باید مراقبت بیشتری در خصوص آنها صورت گیرد.

دوستی گفت: انتظار داریم خود شهروندان به معدود افرادی که اقدام به تخریب صندلی‌ها می‌کنند، تذکر دهند، چرا که این اتوبوس‌ها سرمایه تمام شهروندان و برای استفاده خود آنها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها