دادستان کرمانشاه:

برخورد با قاچاق گندم در کرمانشاه تشدید می شود

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد شدید قضایی با قاچاقچیان گندم در استان خبرداد.
کد خبر: ۱۴۶۰۱۵۸

جام جم آنلاین؛ 

حمیدرضا کریمی امروز(۱۹ خرداد) در جمع خبرنگاران، بااشاره به نقش بسیار مهم گندم در تامین امنیت غذایی جامعه، اظهارکرد: گندم به عنوان یکی از اساسی ترین کالاها در سبد غذایی خانوار به دلیل نقش مهمی که در عرصه سیاسی و اقتصادی کشورها به ویژه در کشورهای در حال توسعه ایفا می‌کند، در تمام دنیا یک محصول استراتژیک به شمار می رود.

وی افزود:علیرغم اینکه گندم محصولی بسیار مهم در نظام اقتصادی کشور محسوب می شود، اما در سالهای اخیر روند قاچاق آن به دلیل بالا رفتن قیمت گندم در کشور همسایه افزایش یافته و برخی از افراد سودجو تحت عنوان ( سلف خری ) درصدد هستند تا با استفاده از این شرایط نسبت به انباشت و قاچاق محصولات استراتژیک همچون گندم به کشورهای همسایه و کسب سود هرچه بیشتر اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با تاکید براینکه این اقدام باعث تشویق اذهان عمومی می شود، تصریح کرد: اخلال در نظام اقتصادی و در نتیجه گران شدن نامتعارف قیمت نان به عنوان قوت غالب مردم از دیگر پیامدهای منفی احتکار و قاچاق گندم به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر نیز مقام معظم رهبری در خصوص لزوم جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی تاکیداتی داشته اند که اهمیت این مسئله را نشان می دهند.

کریمی در ادامه تاکید کرد: تمام ارگان ها و دستگاه های ذیربط و دادستان های شهرستان های مرزی باید به منظور پیشگیری از اخلال در نظام اقتصادی و در جهت صیانت از حقوق عمومی و تأمین آرامش ذهنی و روانی شهروندان اقداماتی را در جهت جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی و بویژه گندم در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید براینکه مقابله با قاچاق کالاهای اساسی همچون گندم در مرزهای استان در دستور کار نیروهای نظامی و امنیتی قرار گیرد، گفت: تمام مرزهای ورودی و خروجی استان باید به دقت مورد رصد قرار گیرد.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین دستگاه های ذیربط باید اماکن دپویی که خارج از سیستم دولتی گندم را خریداری و انبار کرده اند را شناسایی و بر آنها نظارت کامل به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: گندمی که توسط کشاورزان استان تولید می شود، باید با تمهیداتی در سریع ترین زمان ممکن از آنها خریداری و وجه آن نیز پرداخت شود.

کریمی اضافه کرد: پلیس فتا نسبت به شناسایی افرادی که از طریق فضای مجازی نسبت به خرید غلات مانند گندم، جو، برنج و . . . به صورت عمده فعالیت می کنند، اقدام و ضمن اخذ تعهد کتبی به آنان هشدار داده شود که در صورت خرید و انبار نمودن گندم، تمامی محصولات دپو شده توقیف و به سیلوهای دولتی انتقال داده می شود.

وی با تاکید براینکه هرگونه دپو، احتکار و قاچاق گندم در استان مجازات های قضایی به دنبال خواهد داشت، عنوان کرد: گاها برخی از سودجویان، گندم هایی را که انبار کرده اند، به کارخانجات آرد تحویل می دهند و پس از اینکه به آرد تبدیل شد آن را قاچاق می کنند که در این زمینه نیز تمهیدات لازم برای جلوگیری توسط دستگاه های ذیربط باید انجام گیرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها