اجرای طرح هادی بازنگری در 75 روستای نهاوند

مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: تاکنون طرح هادی 75 روستا باز نگری شده و افق 10 ساله 94 روستا به اتمام رسیده است.
کد خبر: ۱۴۵۹۸۲۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی جلالوند با اشاره به اینکه نهاوند  به عنوان سومین شهر بزرگ استان همدان  دارای 186 روستا است  که 17 روستا زیر 20 خانوار و 169 روستا بالای 20 خانوار است، اظهار داشت: نقشه طرح هادی برای 168 روستای بالای 20 خانوار تهیه شده تنها یک روستا (قلعه باروداب) به علت مجاورت در مسیر جاده نهاوند – ملایر واقع شده ونیاز به  جابه‌جایی دارد که شامل  طرح هادی نمی شود .

وی در ادامه بیان کرد: بازنگری طرح های توسعه ای در روستاها یکی از اهداف و برنامه‌های مهم بنیاد مسکن برای تامین عادلانه امکانات و کمک به ماندگاری جوانان در روستا به شمار می‌رود که  با افق 10 ساله هر طرح که به پایان برسد نیاز به بازنگری دارد.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند اظهار داشت: بر این اساس تاکنون طرح هادی 75 روستا باز نگری شده  و افق 10 ساله 94 روستا به اتمام  رسیده و بار دیگر  باید بازنگری شوند وبرای تحقق این موضوع  نیازمند تامین اعتبار است .

وی با بیان اینکه از 169 روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان، تاکنون اجرای طرح هادی در 138 روستا آغاز شده و  در 15 روستا  بهسازی نیز به اتمام رسیده است ابراز داشت:  بهسازی 47 روستا هم  نیمه تکمیل است،  همچنین  31 روستا در انتظار  بهسازی بنیاد مسکن هستند.

جلالوند اضافه کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با تخصیص اعتبارات بتوانیم جشن اتمام اجرای فاز نخست  بهسازی را در 4 بخش شهرستان برگزار کنیم.

 وی عملیات بهسازی شامل  ساماندهی گلزار شهدا ، اجرای جوی وجدول ، کانال سنگی ، پل بتنی ، دیوار ساحلی ، جداره سازی ، سنگ فرش معابر ،   جابجایی شبک برق ، زیر سازی و آسفالت را  از جمله پرو ژه های عمرانی انجام شده  عنوان کرد.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: از ابتدا تا به حال در 101 روستای این شهرستان عملیات آسفالت‌ریزی انجام شده  که سال گذشته در  23 روستا با مساحتی بالغ بر 164 هزار مترمربع  و تنازی بالغ بر     24هزار   تن انجام شد که تا کنون این حجم کار بی‌سابقه  بود و رضایت‌مندی مردم را به همراه داشت.

وی در ادامه بیان کرد: پارسال  64 پروژه عمرانی با 232 میلیارد ریال اعتبار در 47 روستا همچنین3500 مترطول جدولگذاری، 470 مترطول کانال سنگی، اجرا شد.

جلالوند افزود از سال گذشته تاکنون از محل اعتبارات  82 پروژه عمرانی با 271 میلیارد ریال اعتبار در 65 روستای این شهرستان  در حال اجرا است.

وی ادامه داد:  اجرای  65000 متر مربع آسفالت در 10 روستا بالغ بر 10 هزاز تن انجام شده و 7 روستای دیگر نیز در حال انجام است و سایر پروژه های زیر سازی و ابنیه نیز در حال انجام است

مدیر بنیاد مسکن نهاوند اظهار داشت: برای امسال پروژه  های متعددی پیش بینی شده  و منتظر تخصیص اعتبارات هستیم تا بتوانیم عملیات اجرایی این پروژه‌ها را آغاز کنیم.

جلالوند گفت:  برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و شروع عملیات اجرایی جدید در سال جاری بیش از 100 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته نیاز داریم .که امیدوارم با مساعدت نماینده و فرماندار توجه ویژه ای به اعتبارات پروژه های این بنیاد شود .

وی شاخص اجرای طرح هادی در روستاهای نهاوند را  65 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: در روستاهای نهاوند نسبت به شاخص کشوری که 62 درصد است نمره قابل قبولی داریم.

جلالوند به حوزه صدور سند مالکیت هم اشاره ای کرد و افزود:   22.039 جلد سند روستایی در 125 روستا و 3.458 جلد سند در 3 شهر گیان و فیروزان و برزول در مجمع به تعداد 25.497 جلد سند مالکیت صادر شده است که شاخص  سنددار شدن ۹۴ درصد است.

وی با اشاره به تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت در روستا ها بیان کرد:  این طرح در 20 روستا  با همکاری خوب  منابع طبیعی در حال انجام است که با همکاری و تعامل دو جانبه بسیاری از مشکلات مردم به ویژه روستائیان رفع می شود ومسکن روستایی و تامین زمین جهت مهاجرت معکوس و جوانی جمعیت  مرتفع خواهد شد .

جلالوند گفت: درحوزه  پنجره واحد  پاسخ  الکترونیکی به استعلامات و مجوز های صدور پروانه که موجب شده خواسته  روستاییان با دقت بیشتر و پاسخ سریعتر انجام شود در خصوص تعداد و کیفیت و سرعت انجام کار دارای رتبه های نخست کشوری هستیم .

newsQrCode
برچسب ها: همدان مسکن نهاوند
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها