استاندار یزد خبرداد؛

افتتاح پروژه انتقال ۲۰ میلیون متر مکعب آب به استان یزد

یزد- استاندار یزد گفت: فاز اول خط دوم انتقال آب از دریا به استان یزد با ظرفیت انتقال ۲۰ میلیون متر مکعب آب به استان، تا 7 روز آینده افتتاح می شود.
کد خبر: ۱۴۵۹۳۴۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی یکی از اقدامات بزرگ دولت سیزدهم را برنامه‌ریزی در راستای حل مسئله آب دانست و اظهار داشت: با اراده مستحکم آیت الله رئیسی اجرای ۷۳۰ کیلومتر خط انتقال آب دریا با اعتبار ۱۷۰ هزار میلیارد تومان آغاز شده که تامین مالی آن از بزرگترین مصوبات دولت سیزدهم است.
 
وی با اشاره به احداث آب شیرین کن دوم در منطقه خلیج فارس با ظرفیت روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب آب، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت خالی خط اول انتقال آب به چادرملو ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از محل این آب شیرین کن به استان منتقل خواهد شد.
 
فاطمی از افتتاح این پروژه با طول ۳۳ کیلومتر و اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومان طی 7 روز آینده خبر داد و اضافه کرد: همچنین در آخرین جلسه با معاون اول رئیس جمهور مقرر شد در راستای تحقق این اقدام ارزشمند، عملیات اجرایی پروژه از سمت یزد نیز آغاز شود.
 
استاندار یزد با اشاره به اقدامات دیگر دولت سیزدهم در حوزه آب استان، خاطرنشان کرد: اجرای خط پدافندی برای شهرستان اردکان، یزد و شهرستان‌های مجاور، افتتاح اولین سد استان یزد با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و احداث مخازن ذخیره‌سازی آب با ظرفیت ۳۵۰ هزار متر مکعب از جمله این اقدامات هستند.  
 
وی افزود: همچنین از اقدامات دیگر دولت سیزدهم در حوزه آب می‌توان به آبرسانی به ۵۸ روستای استان، اجرای عملیات رینگ آبی شهرستان یزد، راه اندازی بزرگترین خط پساب کشور در مجموعه سرب و روی مهدی آباد، باز تخصیص آب کیفی و اجرای پروژه خط سبز آبرسان و آبرسانی به شهرستان میبد نام برد.
 
فاطمی ساخت یک میلیون مسکن در سال را از قوانین مصوب مجلس برشمرد و گفت: سهمیه استان در این طرح ۵۴ هزار واحد مسکونی بود که در حال حاضر عملیات اجرایی بیش از ۵۸ هزار واحد آغاز شده که این میزان بیش از تعهد ۴ ساله استان است.
 
وی به دیگر اقدامات استان در راستای حل مسئله مسکن اشاره و تصریح کرد: ساخت مسکن محرومین با مشارکت بسیج و کمیته امداد، مسکن کارگری توسط اتاق تعاون و نیز مسکن روستایی در قالب واگذاری زمین در روستاها توسط بنیاد مسکن از مهمترین این اقدامات هستند.
 
فاطمی از احداث صنعت شهرها توسط واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی در شهرهای یزد اردکان، میبد و بافق خبر داد و گفت: واگذاری زمین به مردم در قالب گروه ساخت، نوسازی بافت فرسوده، انعقاد ۳۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد تسهیلات مسکن و پرداخت ۲۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در استان است.
 
استاندار یزد با اشاره به رویکرد ویژه رئیس جمهور شهید مبنی بر احیای واحدهای راکد صنعتی اظهار کرد: در استان یزد ۳۳۰ واحد راکد شناسایی شد که ۷۶ واحد در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و تعداد ۴۵ واحد در سال ۱۴۰۲ به چرخه تولید بازگشت و احیای ۵۳ واحد راکد تعهد استان در سال ۱۴۰۳ بود.
 
وی با بیان اینکه استان یزد رتبه اول در جذب اعتبارات و تسهیلات احیای واحدهای راکد در سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داده است، گفت: این مهم با همکاری و همدلی قابل تقدیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان و قوه قضاییه، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و دستگاه‌های نظارتی محقق شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها