تحقق دانش بنیان تجاری با تلفیق ایده و تجارت
مدیر عامل گروه سرمایه گذاران نیک اندیش پارس تاکید کرد؛

تحقق دانش بنیان تجاری با تلفیق ایده و تجارت

مدیر گروه سرمایه گذاران نیک اندیش پارس خبر داد؛

ورود سرمایه گذاران نیک اندیش به گلستان

زوارئی، مدیر گروه سرمایه گذاران نیک اندیش پارس از ورود سرمایه گذاران نیک اندیش (سرمایه گذاران فرشته – Angel Investor) به گلستان خبر داد.
زوارئی، مدیر گروه سرمایه گذاران نیک اندیش پارس از ورود سرمایه گذاران نیک اندیش (سرمایه گذاران فرشته – Angel Investor) به گلستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۹۰۳۱
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان کم و بیش بیشتر ما این شرایط را تجربه کردیم و همیشه منتظر بودیم حمایتی غیرمنتظره به سمت‌مان بیایید و شرایط را برایمان روبراه کند.

از گذشته هر زمان که اسم فرشته را می‌شنیدیم ناخودآگاه تصویر دست‌های پنهانی در ذهنمان شکل می‌گرفت که برای حمایت به‌سوی ما می‌آید و در برابر تمام خطرات و ناملایمت‌ از ما محافظت می‌کند.
حال پس از ۱۰ سال از شکل‌گیری اکوسیستم فناوری در استان گلستان با تلاش تیمی بومی پای سرمایه گذاران نیک اندیش (سرمایه گذاران فرشته – Angel Investor) به گلستان برای اولین بار باز شد.

مدیر گروه سرمایه گذاران نیک اندیش پارس در گفت و گو با خبرنگار جام جم در گرگان  با اعلام افتتاح و آغاز فعالیت این گروه سرمایه گذاری اظهار کرد: سرمایه گذاران فرشته (Angel Investors)، اشخاصی هستند که سرمایه آزادی دارند و با تجربه قبلی و بررسی ایده‌های نو و طرح‌های کارآفرینی، در مراحل شکل‌گیری حیات استارتاپ‌ها وارد عمل شده و سرمایه اولیه برای راه‌اندازی یک استارتاپ را فراهم می‌کنند.

محمود زوارئی افزود: این سرمایه‌گذاران با پذیرش ریسک شروع یک استارتاپ در ازای دریافت سهام از آن، سرمایه اولیه مورد نیاز برای راه‌اندازی طرح را تأمین می‌کنند.

وی گفت: میزان سهامی که سرمایه گذار فرشته در ازای سرمایه‌گذاری دریافت می‌کند بسته به میزان سرمایه‌ای که به طرح اختصاص می‌دهد می‌تواند تا ۳۰ درصد باشد و البته با وجود سهامدار بودن در استارتاپ، در امور مدیریتی و کنترلی کسب و کار هیچ دخالتی ندارد.

مدیر گروه سرمایه گذاران نیک اندیش پارس ادامه داد: از آنجایی که سرمایه‌گذاران تجربه قبلی در زمینه‌های کسب و کار و مدیریت را دارا هستند پس می‌توانند مشاوران خوبی برای رشد و توسعه طرح نیز باشند و یا به واسطه سوابق و شبکه‌سازی‌های قبلی و آشنایی با افراد و ارگان‌های مختلف و روش‌های متنوع می‌توانند مسیری کوتاه‌تر برای حرکت استارتاپ نشان دهند.

زوارئی گفت: سرمایه گذاران فرشته لزوماً افرادی ثروتمند و یا سرشناس نیستند، بسته به میزان سرمایه در یک یا چند طرح جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیر گروه سرمایه گذاران نیک اندیش پارس بیان کرد: این اشخاص از دارایی‌های شخصی خود استفاده می‌کنند و در مراحل اولیه یک طرح نوپا وارد صحنه شده، در رشد و حرکت آن کمک می‌کنند و زمانی‌که مسیر رشد یک استارتاپ به تثبیت رسید سود خود را برداشته و از آن خارج می‌شوند و حالا نوبت استارتاپ بعدی‌ست که برای حرکت به کمک این سرمایه‌گذار نیازمند است.

زوارئی در ادامه در مورد نحوه پذیرش سرمایه گذاران در این مجموعه توضیح داد: سرمایه گذاران فرشته اشخاص حقیقی و باتجربه‌ای هستند که در شروع روند استارتاپ وارد عمل می‌شوند و به‌صورت فردی و نه در قالب تیم‌های سرمایه‌گذاری، با هدف افزایش سرمایه، از دارایی‌های شخصی  خود در روند تأمین مالی استارتاپ‌های نوپا استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: تجربه کاری و سوابق این اشخاص منبع اطلاعات مهمی برای بنیان‌گذار استارتاپ‌ها خواهد بود به‌طوری که در کلیه جنبه‌های کاری و روند به اجرا رساندن طرح می‌توانند از مشاوره و راهکارهای این سرمایه‌گذاران بهره ببرند.

مدیر گروه سرمایه گذاران نیک اندیش پارس در پایان گفت: ما در مجموعه نیک اندیش به دنبال طرح‌ها و گروه‌هایی هستیم که دارای ایده‌ای نوآورانه را ارائه دهند و منحصربه‌فرد باشند، بازار فروش خوبی داشته باشند، حق مالکیت معنوی در آن‌ها رعایت شده باشد، توانایی حل مسئله و مدیریت بحران در چالش‌های پیش رو را داشته، روحیه رقابتی داشته باشند و بتوانند از معافیت‌های مالیاتی نیز استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها