عصر امروز در مجلس شورای اسلامی انجام شد؛

بازشماری آراء انتخابات هیات رئیسه مجلس

اعضای هیات رئیسه مجلس سوگند یاد کردند

اعضای هیات رئیسه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف سوگند یاد کردند.
کد خبر: ۱۴۵۸۶۴۸
به گزارش جام‌جم‌آنلاین، در جلسه علنی روز سه‌شنبه - ۸ خردادماه - مجلس شورای اسلامی، انتخاب اعضای هیات رئیسه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه اول در دستور کار قرار گرفت و پس از انتخاب اعضای هیات رئیسه، اعضا در مراسم تحلیف در جایگاه هیات رئیسه حاضر شده و سوگند یاد کردند.
 
متن سوگند نامه اعضای هیات رئیسه مجلس به این شرح است:
 
«بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم؛‏ من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»
 
در انتخابات امروز محمدباقر قالیباف با ۱۹۸ رای رئیس مجلس شد و حمیدرضا حاجی بابایی با ۱۷۵ رای و علی نیکزاد با ۱۶۹ رای به ترتیب به عنوان نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.
 
مجتبی بخشی پور با ۱۲۰ رای، احمد نادری با ۱۱۲ رای، روح الله متفکرآزاد با ۱۰۱ رای، مجتبی یوسفی با ۹۸ رای، محمد رشیدی با ۹۷ رای و اکبر رنجبرزاده با ۹۵رای دبیران هیات رئیسه تعیین شدند.
 
همچنین غلامرضا نوری قزلجه با ۱۳۰ رای، علیرضا سلیمی با ۸۲ رای و سید جلیل میرمحمدی با ۶۱ رای به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس انتخاب شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها