در گفت و گو با جام جم ؛

رافت:زور تاجیکها به ما نمی رسد

پایان رافت در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

پرسپولیس در خواب شیرین این کامبک نماند

کامبک از این رویایی‌تر سراغ داشتید؟ پرسپولیس مصداق کامل ضرب‌المثل «کاری کرد کارستان» است. سرخ‌ها در آزادی در کمال فروتنی سه گل خوردند اما در نیمه دوم از خواب سنگین بیدار شدند و در کمال بی‌رحمی چهار گل زدند. واقعا از این شیرین‌تر نمی‌شد. ماجرا زمانی برای سرخ‌ها شیرین‌تر شد که آبی‌ها در قائمشهر بدون گل با نساجی مساوی کردند. حالا به قول فوتبالی‌ها دیگر «همه چیز دست خودشان است».
کد خبر: ۱۴۵۸۳۲۹
نویسنده ​​​​​​​هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
یک امتیاز از آبی‌ها جلوترند. هواداران معتقدند پرسپولیس خسیس‌تر از این حرف‌ها‌ست که این در مدت زمان ناچیز تا پایان لیگ، صدر را دوباره واگذار کند. پرسپولیس اگر قهرمان لیگ شود کامبک رویایی آزادی یکی ازنقاط عطف قهرمانی لیگ۲۳خواهد بود. پایان رافت با هیجان و خوشحالی درباره پرسپولیس صحبت می‌کند. او درباره احتمال پررنگ قهرمانی سرخ‌ها و کامبک تاریخی آزادی می‌گوید.

‌از کامبک تاریخی پرسپولیس در آزادی مقابل استقلال خوزستان بگویید.
ما در نقطه اوج لیگ‌برتر هستیم. اما پرسپولیس با وجود آگاهی از این حساسیت در نیمه اول بسیار عصبی بازی کرد و مبتدیانه خودش را نشان داد. همه در نیمه نخست بعد از دریافت آن گل‌ها ناامید به نظر می‌رسیدند. در واقع گل اول استقلال خوزستان سبب آغاز عصبی شدن بازیکنان شد. پرسپولیس در نیمه نخست کاملا در خدمت استقلال خوزستان بود اما تعویض‌های اوسمار در نیمه دوم همه چیز را درست کرد. پرسپولیس در نیمه دوم چیزی برای از دست دادن نداشت. اخراج روبرتو و سپس پنالتی وحید امیری دو شوک مثبت و پیاپی برای پرسپولیس بود. کامبک بسیار شیرینی رقم خورد.
‌‌
برای تیمی مثل استقلال خوزستان که ابتدا سه گل می‌زند و بعد چهار گل می‌خورد، دقیقا چه اتفاقی افتاد؟
این تیم در نیمه نخست باور نمی‌کرد سه گل به پرسپولیس بزند. اما آنها گول خوردند و در نیمه دوم از سر شکم سیری به میدان رفتند. البته دست پورموسوی هم خالی بود. یکی از مهم‌ترین بازیکنان این تیم به دلیل محرومیت به این بازی نرسید. روبرتو هم که اخراج شد. ۱۰ نفره که هیچ، این تیم در نیمه دوم انگار هفت نفره بازی می‌کرد. در طول فصل بازیکنان خوب و تاثیرگذار این تیم یکی پس از دیگری مصدوم شدند. من هم برای تیم استقلال خوزستان ناراحت هستم هم برای تیم صنعت نفت آبادان. دوتیم بسیار خوب و محبوب جنوبی نباید به این حال و روز می‌افتادند.
‌‌
پرسپولیس از نظر شما قهرمان است؟
این تیم لیاقت قهرمانی را دارد البته به شرطی که اشتباهات نیمه نخست دیدار با استقلال خوزستان را دیگر تکرار نکند. من به عنوان پیشکسوت پرسپولیس از این نگرانم که بلای استقلال سرپرسپولیس هم بیاید. یعنی هفته دیگر پرسپولیس مساوی کند و استقلال ببرد. یادمان نرود گل چهارم پرسپولیس به استقلال خوزستان در دقیقه ۹۲ به ثمر رسید و ما تا آن لحظه، قهرمانی را از دست داده بودیم. البته فوتبال همین است، همین لحظه‌های حساس و سرنوشت‌ساز.
‌‌
بازی بعدی در قزوین و مقابل تیم شمس‌آذر قزوین است. این مسابقه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
مبادا پرسپولیس غفلت کند. شمس‌آذر مثل استقلال خوزستان نیست. آنها انتحاری بازی می‌کنند و فوتبال خطرناکی در ۹۰ دقیقه از خود نشان می‌دهند. آنها نه شانس قهرمانی دارند و نه خطر سقوط را احساس می‌کنند. این تیم به عنوان برترین تیم شهرستانی این فصل هیچ استرسی نخواهد داشت، یعنی درست برعکس پرسپولیس. شمس‌آذر قزوین با امتیاز منفی لیگ را شروع کرد اما الان ششم جدول است. کاش فدراسیون آن امتیاز کسر شده را به این تیم برگرداند. به هرحال به نظر من جام قهرمانی در لیگ ۲۳ دست قزوینی‌هاست. نکند پرسپولیس در خواب شیرین «کامبک» بخوابد و یادش برود شمس‌آذر چطور تیمی است. در فوتبال هر اتفاق ناجوری ممکن است بیفتد.
‌‌
کدام بازیکن پرسپولیس را از همه تاثیرگذارتر می‌بینید؟
موضوع اصلی همین‌جاست. پرسپولیس تیمی نیست که متکی به بازیکن باشد. قهرمانی در این تیم نهادینه شده است. همه تفکر قهرمانی دارند و از انگیزه لازم برخوردار‌هستند.
‌‌
اما به نظر می‌رسد خارجی‌های پرسپولیس تاثیرگذاری متفاوتی دارند.
بازیکنان خوبی در نیم‌فصل دوم به پرسپولیس اضافه شدند. چون پرسپولیس هجومی است بازیکنانی هم که گرفت همه دراین فاز بودند مثل ارونوف که گل‌های سه امتیازی فوق‌العاده‌ای زده است. اگر از اول چنین بازیکنان خوبی در اختیار داشت، کارش برای قهرمانی به اما و اگر نمی‌کشید. این بازیکنان ۵۰ درصد پرسپولیس هستند. حرف دیگری نمی‌ماند جز این‌که پرسپولیس حق از دست دادن قهرمانی را ندارد. منتظر هستیم تا سکه قهرمانی این فصل هم به نام پرسپولیس ضرب شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها