دهیاران و شورای روستاها، مهره های کلیدی حفاظت از جنگلها و مراتع

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از اهمیت بسزای مشارکت دهیاران و شورای روستاها در حفاظت از منابع طبیعی خبر داد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از اهمیت بسزای مشارکت دهیاران و شورای روستاها در حفاظت از منابع طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۸۱۹۱
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش  جام جم آنلاین از گرگان ، عیسی گلبینی با اعلام این خبر افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و فرماندهان پایگاه های بسیج و جوامع محلی از عواملی هستند که در روستاهای حاشیه جنگل در نزدیکترین فاصله به حریق بوجود آمده قرار دارند و با آموزش و در اختیار قرار گرفتن لوازم اولیه اطفاء حریق می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن حریق های بوجود آمده را کنترل نمایند.

وی افزود: در بخش منابع طبیعی خیلی از اقدامات پیشگیرانه و حتی اطفا حریق توسط جوامع محلی صورت می‌گیرد و چه بسا آتش سوزی‌هایی که حتی قبل از رسیدن نیروهای ستاد بحران، خود مردم و جوامع محلی و جنگل نشینان اطفا می‌نمایند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گلستان ، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و اصحاب رسانه و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی بین جوامع محلی و بهره‌برداران عرصه‌های ملی، مشارکت جوامع محلی در برقراری اکیپ‌های گشت و مراقبت، برقراری کشیک‌های شبانه روزی ، ایجاد آتش بر در مناطق بحرانی حریق از جمله اقدامات مهم پیشگیرانه از حریق دانست.

وی اهمیت اجرای مانور اطفا حریق در سطح استان بسیار دانست و تاکید کرد: از اهداف اجرای مانور اطفا حریق، ارزیابی توان عملیاتی اداره کل و ادارات شهرستان و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع، آمادگی کارکنان و چگونگی مدیریت بحران هنگام حریق، فراهم کردن تجهیزات در حالت اضطراری و رفع نواقص احتمالی و نیز ایجاد تعامل و بررسی امکانات لازم برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع می باشد.

وی با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله ایجاد "خط آتش بر" اظهار کرد: این آتش برها به دو صورت مکانیکی و دستی در زمین های زراعی هم مرز با منابع ملی ایجاد شده و با توجه به پهنایی که دارند مانع از گسترش آتش می شوند و توان مقابله و کنترل حریق را افزایش می دهند.

عیسی گلبینی تاکید کرد: عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمامی امکانات و تجهیزات در تمام طول سال و به صورت شبانه روزی به گشت زنی پر داخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی برخورد قانونی دارند.

ایشان در خاتمه افزود: شماره تلفن های امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴و ۱۳۹برای حفظ و حراست از جنگل و مرتع آماده خدمات و اطلاع رسانی جهت حفاظت بیشتر از مراتع و جنگل ها توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری می باشد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها