پیام‌های یک حماسه

داغ و اندوه ناشی از شهادت رئیس‌جمهور متعهد و مردمی کشورمان حضرت آیت‌ا... رئیسی و همراهان گرامی ایشان، همچنان در دل‌ها باقی است و باور این فقدان و فراق، هنوز در اذهان و قلوب نمی‌گنجد.
کد خبر: ۱۴۵۸۰۸۶
نویسنده محمدمهدی ایمانی‌پور / رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
 
با این حال آنچه در مراسم تشییع و بزرگداشت شهدای راه خدمت گذشت، دارای پیام‌های کلیدی و مهمی برای مخاطبان بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بوده است. در این خصوص، نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:

حضور جمعیت بی‌سابقه در مراسم تشییع و وداع با رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان به خودی خود، مبطل و ناقض گزاره ادعایی شکاف میان مردم و حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران بود. از زمان اغتشاشات ۱۴۰۱ تاکنون، دشمنان تلاش وقیحانه و مستمری را در راستای القای این شکاف و دوگانگی کرده و حتی با استناد به پیش‌فرض‌هایی که خود نیز نسبت به دروغین‌بودن آن اذعان داشتند، به جنگ با اصول و باورهای مردم ایران و منطقه روی آوردند. موج خروشانی که ملت قدردان ایران از تبریز و قم تا تهران و مشهد خلق کردند، نیازی به «تحلیل» ندارد و به خودی خود یک «پیام آشکار» برای دوستان و دشمنان نظام ماست. این وداع عظیم مایه دلگرمی دوستداران گفتمان انقلاب اسلامی و در مقابل، مایه بهت و وحشت دشمنان قسم‌خورده سرزمین مقدس و عزیزمان است.

دومین نکته، معطوف به حضور گسترده هیات‌های خارجی در تهران یا سفارت‌های کشورمان در سایر کشورها، آن هم به‌صورت خودخواسته و در بالاترین سطوح ممکن، در همدردی با نظام و ملت ایران بود. طی سال‌های متمادی، غرب و ضدانقلاب، بارها آدرس انزوای بین‌المللی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را از طریق رسانه‌ها و مجاری ارتباطی خود به افکار عمومی جهان مخابره کرده و این انزوای ادعایی و دروغین را معلول اصرار بر اصول و مبانی دینی و متاثر از اسلام سیاسی (بر اساس گفتمان اصیل امامین انقلاب اسلامی) دانسته‌اند. مراسم بزرگداشت آیت‌ا...رئیسی، بستر ورویدادی جهت سنجش این ادعای همیشگی دشمنان محسوب می‌شد. آیا نوع حضور هیات‌های خارجی، ترکیب جغرافیایی و فرهنگی آنها و پیام‌هایی که در بالاترین سطوح و به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم خطاب به رهبر عظیم‌الشأن کشورمان تقدیم شد، مختصات یک کشور منزوی را ارائه می‌دهد یا برعکس، نشان‌دهنده اصالت و اعتبار کشورمان برای دیگر بازیگران و دولت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است؟

سومین نکته، معطوف به آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی دوران پیش رو خواهد بود. حادثه تلخ شهادت ناگهانی رئیس‌جمهور و همراهان ایشان، فرصتی هرچند ناخواسته بود تا عظمت ذاتی و اکتسابی نظام جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی را در تفوق بر مصائب و مشکلات نمایان سازد و جایگاه رفیع ملت ایران و فرهنگ و تمدن ایرانی ــ اسلامی را باردیگر به رخ جهانیان بکشد. «تقویت خودباوری ایران اسلامی» و«ناامیدی دشمنان»،دومولفه فرامتنی حضور گسترده مردم در مراسم وداع با رئیس‌جمهور فقید کشورمان بود. از این رو بر خلاف تلاش مذبوحانه بدخواهان انقلاب اسلامی در سطح داخلی و بین‌المللی، نه‌فقط چنین ضایعه‌ای به آسیب‌پذیری کشورمان منجرنشده،بلکه به نقطه‌ای برای بازخوانی قدرت وباور مابه آینده‌ای سرشاراز امید و پیشرفت تبدیل شده است. بنابرتاکید رهبر حکیم وبزرگوار انقلاب اسلامی، دراندیشه ونگاه دینی وانقلابی،توقف یاعقبگرد تحت هیچ شرایطی معنا ندارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها