ادای دین مردم سوریه به شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان

همزمان با اعلان سه روز عزای عمومی در سوریه در پی شهادت شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه، رسانه‌ها و تلویزیون سوریه، با قطع برنامه‌های عادی خود به پوشش اخبار مربوط به این سانحه پرداختند.
کد خبر: ۱۴۵۸۰۱۲
تعداد بازدید : 23

به گزارش جام جم آنلاین، حسام زیدان؛ تحلیلگر سیاسی: سفر آقای رئیسی به سوریه در سال ۲۰۲۳ و بازدید ایشان از برخی محلات دمشق و گفتگوی مستقیم با مردم، رابطه ای عمیق را میان ایشان و شهروندان سوری ایجاد کرده بود. علاوه بر این هر زمان شهید امیرعبداللهیان به دمشق سفر می کرد، مردم سوریه منتظر رویداد و خبری مسرت بخش بودند.

با انتشار خبر سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و همراهان، شهروندان سوری ضمن تجمع برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق با قراردادن تاج گل و روشن کردن شمع همبستگی خود را با دولت و مردم ایران ابراز داشتند.

شهروند زن سوری: آرزو داشتیم به ایران می رفتیم و انجام وظیفه می کردیم، حضور در سفارت کمترین کاری است که با آن می توانیم با مردم ایران اظهار هم دردی کنیم.

شهروند جوان سوری: لحظه ای که خبر شهادت به ما رسید، خبر مصیبت باری بود؛ دقیقا مثل خبر شهادت سردار سلیمانی، شروع به ذکر صلوات و دعاء برای ایشان و برای سلامتی‌شان کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها