حضور پرشکوه ایرانی‌ها در مراسم شهدای خدمت، صدر اخبار جهان شد

جمعیت میلیونی و مراسم پرشور تشییع و گرامیداشت شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیأت همراه ایشان در تهران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.
کد خبر: ۱۴۵۷۸۹۳

خبرگزاری فرانسه در انعکاس مراسم گرامیداشت شهدای خدمت نوشت که دریایی از جمعیت ایران با به دست به دست گرفتن تصاویر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به خیابان‌های تهران آمدند تا به مراسم تشییع رئیسی و هیأت همراه وی که در سانحه روز یکشنبه بالگرد به شهادت رسیدند، بپیوندند.

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گزارش داد «انبوهی از عزاداران امروز با لباس‌های سیاه در حالی که پرچم‌های ایران و تصاویر رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و سایر مقاماتشان که در سانحه هوایی یکشنبه جان باختند را در دست داشتند، در خیابان‌های تهران راهپیمایی کردند».

طبق این گزارش، عزاداران به سی‌ان‌ان گفتند که از خبر درگذشت رئیس‌جمهور ایران «شوکه و غمگین هستند» و پرچم‌هایی با زمینه سیاه که روی آن نوشته شده بود «شهید رئیسی» را تکان می‌دادند.شبکه تلویزیونی «سی ان ان» نیز به صورت زنده مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی، امیرعبداللهیان و هیأت همراه ایشان را پخش می‌کرد.

خبرنگار انگلیسی ریچارد مدهرست حضور گسترده و پرشور مردمی در مراسم امروز یادبود شهدای خدمت در تهران را خط بطلانی بر دروغ‌های رسانه‌های غربی درباره رئیس‌جمهور محبوب ایران خواند.

شبکه الجزیره با انتشار تصاویری از حضور میلیونی مردم در پایتخت ایران، گزارش کرد که انبوهی از ایرانیان در خیابان‌های تهران جمع شدند تا در مراسم تشییع رئیسی و هیأت همراه وی شرکت کنند.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نیز صفحه نخست خود را به مراسم تشییع شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیأت همراه اختصاص داد.

شبکه روسی راشاتودی و اسپوتنیک نیز با انتشار تصاویری، به صورت لحظه‌ای مراسم تشییع پرشکوه پیکر شهدای سانحه بالگرد در تهران را پوشش داد.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش کرد که میلیون‌ها عزادار امروز (چهارشنبه) در مراسم گرامیداشت رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه وی در تهران حاضر شدند.این خبرگزاری همچنین تصاویری را از لحظات اقامه نماز رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای بر پیکر شهدای سانحه بالگرد نمایش داد.بسیاری از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های غربی از جمله رویترز و روزنامه انگلیسی ایندیپندنت به صورت زنده مراسم گرامیداشت شهدای خدمت را پوشش دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با انتشار تصویری از لحظه اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای، اخبار مربوط به مراسم تشییع در تهران را پوشش داد.شبکه «بی بی سی» نیز با انتشار تصاویری گزارش کرد که جمعیت انبوهی در مراسم تشییع پیکر سیدابراهیم رئیسی و همراهانش در تهران حضور پیدا کردند. خبرگزاری دویچه‌وله نیز با اشاره به حضور انبوهی از عزاداران در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه گزارش کرد که پس از اقامه نماز، عزاداران در اطراف دانشگاه تهران شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سرمی‌دادند.

در شرایطی که اکثر رسانه‌های جهان به صورت لحظه‌ای مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران را پوشش می‌دادند و به اتفاق به انبوهی از جمعیت در این مراسم اشاره کردند، رسانه‌های رژیم صهیونیستی در برابر این شکوه میلیونی سکوت پیشه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها