نمادهای «امداد و ایثار» به قهرمانان و ورزشکاران اهدا می‌شود 
تقدیر وزیر ورزش از موتورسواران امداد سانحه بالگرد شهید رئیسی؛

نمادهای «امداد و ایثار» به قهرمانان و ورزشکاران اهدا می‌شود 

محسن پرویز:

شهید رئیسی بالاتر از انتظارها ظاهر شد

دکتر محسن پرویز، نویسنده و معاون اسبق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه آشنایی طولانی خود با شهید رئیسی می‌گوید: آقای رئیسی را تقریبا بیش از ۲۰ سال است می‌شناسم و از ایامی‌که ایشان در قوه قضاییه مشغول کار بودند و امام جماعت مسجد جعفری بودند و من نیز از قدیم در این مسجد برای نماز حضور پیدا می‌کردم. ایشان فردی صادق، پاک، با نیت خدمتگزاری و انسانی وارسته بود.
کد خبر: ۱۴۵۷۵۸۹

پرویز با بیان این‌که وی در ابتدا نظر خوبی نسبت به حضور شهید رئیسی در پست ریاست جمهوری نداشته، می‌گوید: زمانی که ایشان قرار بود برای ریاست جمهوری نامزد شود به برخی دوستان می‌گفتم ایشان درجه خلوص و پاکی‌اش به گونه‌ای است که سخت بتواند در جایگاه مسئولیت اجرایی و سر و کله زدن با افرادی که انسان گاهی ملاحظه می‌کند برای رسیدن به منافع شخصی خود همه چیز را زیر پا می‌گذارند، کار کند واقعیتش تصورم این بود ایشان در همان آستان قدس موفق‌تر باشد بعد از انتخابات و انتخاب ایشان با وجود این‌که انتقاداتی به سرعت و روش کار و مسائل دیگر ممکن است در زمان‌های دیگری وجود داشته باشد افراد به حق اعتراضاتی نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کرده باشند در مجموع برداشت من در عرصه فرهنگ و دیگر حوزه‌ها این بود که خیلی از بالاتر از انتظار قبلی ایشان ظاهر شد.

این مدیر فرهنگی و داستان‌نویس باسابقه درخصوص ارزیابی خود از عملکرد دولت سیزدهم می‌گوید: دولت واقعا موفق بود. در عرصه اقتصاد، یک دولت بدهکار تحویل گرفته شد، اما بخش زیادی از بدهی‌های دولت پرداخت شد و ثبات اقتصادی ایجاد شد بدون این‌که دستمان را به سمت بیگانه دراز کنیم و پیوند بزنیم بهبود مسائل اقتصادی را با آرمان‌های انقلاب و شرط کنیم که مسائل اقتصادی در صورتی حل می‌شود که از آرمان‌های اقتصاد دست بکشیم. دولت ایشان توانست ضمن پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی، رشد منفی اقتصاد و تأثیرات منفی گرانی‌ها بر زندگی مردم را تا حد زیادی مهار کند البته هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و ممکن است به همین راحتی‌ها هم به آن نقطه نرسیم. 

از وی درخصوص ارزیابی‌اش درخصوص کارنامه دولت شهید رئیسی در حوزه فرهنگی می‌پرسیم و او می‌گوید: در عرصه فرهنگ هم واقعیت این است که من از ابتدای تشکیل دولت موافق انتخاب آقای اسماعیلی نبودم چرا که با وجود این‌که ایشان را صاحب شایستگی‌هایی می‌دانستم، معتقد بودم وزارت فرهنگ نیاز به فردی آشناتر با امور اجرایی فرهنگی دارد و تصورم این بود که انتخاب‌های بهتری ممکن است در دسترس باشند.

بعد از استقرار دولت و در پرتو نیت پاک و مخلصانه آقای رئیسی، با وجود این‌که احساس می‌کردیم دوستان‌مان در دولت تجربه کافی را ندارند، در مدت کوتاهی دیدیم اوضاع بسامان‌تر شد و تا حد زیادی اتفاقات مثبتی افتاد. البته بخش زیادی از این دوران به فتنه‌ای گذشت که دشمن برای ما تدارک دید و الان کاملا آشکار است رژیم‌صهیونیستی دست پشت‌پرده آشوب‌هایی بود که در ایران اتفاق افتاد و طبیعی است در زمانی که کشور دچار آشوب می‌شود، امکان برنامه‌ریزی‌های کلان فرهنگی کمتر می‌گردد. 

پرویز با بیان این‌که به نظرم در مجموع چه وزیر فرهنگ و چه سایر مسئولان فرهنگی و آموزشی در بیشتر بخش‌ها کارنامه خوبی داشته‌اند، اضافه می‌کند: اگر با نگاه منتقدانه بخواهیم ببینیم، اشکالات زیادی می‌توان پیدا کرد و اگر با نگاه واقع‌بینانه ببینیم، به نظر می‌رسد کار‌های بزرگی انجام می‌شود. به‌تازگی نمایشگاه کتاب امسال به پایان رسید. این نمایشگاه کار بزرگ و شایسته‌ای بود. معمولا ما نقاط ضعف را برجسته می‌کنیم، اما باید پذیرفت که نمایشگاه امسال بدون هیچ حاشیه‌ای برگزار شد و جمعیت بسیار خوبی، نیاز‌های فرهنگی خود را در یک محیط خوب بدون هیچ مسأله‌ای تهیه کردند. به‌خصوص امسال در حوزه حجاب و عفاف با تمهیداتی که دوستان‌مان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیشیدند، اجازه ندادند فضای کلی نمایشگاه مسموم شود. با همکاری خوب صداوسیما، در این ۱۰ روز به‌راستی فضای کشور فرهنگی بود و این‌ها جزو کار‌های خوبی است که مشاهده می‌کنیم. امیدواریم فقدان آقای رئیسی به این مسیر خوب، لطمه نزدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها