گزارشی اجمالی از نشر‌های فعال کودک و نوجوان

افزایش رونق بخش نوجوان در نمایشگاه کتاب 1403

ا
ا
کد خبر: ۱۴۵۷۲۵۰
نویسنده فاطمه پورابراهیم

سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم»، در مصلی امام خمینی (ره) تهران به مدت ده روز برگزار شد. بخش کودک و نوجوان نمایشگاه، علی‌رغم انتقاداتی چون پله‌های زیاد، خراب بودن پله‌برقی، دور بودن از سرویس‌های بهداشتی و... نظیر سال‌های گذشته در طبقه‌ی همکف شمالی و جنوبی به پا شد.
رئیس کارگروه بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب، در گفت‌وگویی با مهر گزارش داد:《از جمع ناشرانی که درخواست حضور در نمایشگاه را داشتند، ۳۰۰ غرفه در اختیار ۳۵۰ ناشر قرار گرفت زیرا که تعداد کتاب‌های برخی ناشران به حد نصاب نمایشگاه نرسید.》که این، خود عدد قابل توجهی است.
ناشران به بخش نوجوان توجه زیادی از خود نشان داده بودند؛ از اقداماتی که در این زمینه می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، تصمیم مدیران کانون پرورش فکری درمورد سیاست راهبردی جدید، تحت عنوان اضافه کردن 《نوجوان‌محوری》 در کنار《مخاطب‌محوری》 و 《مرکزمحوری》 است و قرار است در تمامی فعالیت‌ها و تولیدات کانون، به این گروه سنی توجه ویژه‌ای داشته باشند. 
علاوه بر آن، خبر مدیر نشر 《به نشر》، از افزایش سهم رمان نوجوان در این انتشارات است؛ غرفه‌ی آن‌ها با ۴۳۷ اثر در این بخش، میزبان مخاطبان بود.
همینطور انتشارات 《حوض نقره》 که در بیش از ۱۲ سال فعالیت خود عناوین متعددی در عرصه ادبیات کودک و نوجوان به چاپ رسانده است، با ۱۳۵ عنوان کتاب که ۵ اثر آن چاپ اولی و بقیه آن‌ها تجدید چاپ است غرفه‌ی خود را در نمایشگاه کتاب 1403 برقرار کرد.
همینطور انتشارات ایران‌بان با حدود ۱۸۰ عنوان کتاب که ۱۵ اثر آن جدید است، در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ حضور بهم رساند.
در مجموع، از آمار‌های دردسترس می‌توان دریافت که مدیران نشر‌های فعال در رده‌ی نوجوان، نسبت به سال‌های پیش، به تولیدات برای نوجوان‌ توجه بیشتری نشان داده‌اند.

 

 

افزایش رونق بخش نوجوان در نمایشگاه کتاب

افزایش رونق بخش نوجوان در نمایشگاه کتاب

افزایش رونق بخش نوجوان در نمایشگاه کتاب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها