رئیس‌ جمهور آمریکا بار دیگر با ادعا در مورد نگرانی از وضعیت غیرنظامیان غزه از نتانیاهو خواست تا مراقب وضعیت آن‌ها در شرایط جنگی باشد.
کد خبر: ۱۴۵۱۱۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا در اظهاراتی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا برای رسیدگی به بحران بشردوستانه یا عواقب آن در غزه اقدامی انجام دهد.

به گزارش سی‌ان‌ان، مکالمه تلفنی ۳۰ دقیقه‌ای بایدن با نتانیاهو اولین مکالمه از زمان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کاروان امدادگران سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی بود که به موجب آن ۷ تن از امدادگران کشته شدند.

حادثه‌ای که کاخ سفید از وقوع آن ابراز خشمگینی کرده و در جریان بیانیه‌ای، ادعا کرد بایدن حمله رژیم صهیونیستی به کارکنان و امدادگران را غیرقابل قبول دانسته است.

بایدن همچنین در این بیانیه اینطور ادعا کرده است: اسرائیل باید یک سری گام‌های مشخص را برای رسیدگی به آسیب‌های وارد آمده بر غیرنظامیان، بحران بشردوستانه و ایمنی امدادگران در غزه اعلام و اجرایی کند.

ادعا‌های بایدن در مورد نگرانی از وضعیت غیرنظامیان و امدادگران در غزه در حالی مطرح شد که وی در جریان این مکالمه تلفنی هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرد که در صورت عدم تغییر سیاست‌ها و مواضع نتانیاهو چه اقدامی انجام خواهد داد و تنها بر لزوم ایجاد تغییرات از جانب رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

سخنان بایدن در شرایطی مطرح شده است که به گفته وزارت بهداشت فلسطین، شمار جان‌باختگان فلسطینی جنگ غزه به بیش از ۳۲ هزار نفر رسیده است و هر روز گزارشات وحشتناکی از جان‌باختن غیرنظامیان تحت تاثیر حملات گسترده رژیم صهیونیستی در نوار غزه منتشر می‌شود.

با این حال بایدن تاکنون از درخواست از رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش‌ بس خودداری کرده است. موضع‌گیری که کاملا با اظهارات حمایت‌آمیزش از غیرنظامیان فلسطینی در تضاد بوده و با اقدامات دیگر رهبران جهان برای حمایت از غیرنظامیان در غزه مغایرت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها