توجه به تعاونی‌ها و احیای واحدهای تولیدی ماموریت ویژه سال 1403

استاندار گلستان گفت: توجه به تعاونی‌ها و فعالان بخش خصوصی و احیای واحدهای تولیدی از مهمترین ماموریت‌های استان در سال 1403 است.
استاندار گلستان گفت: توجه به تعاونی‌ها و فعالان بخش خصوصی و احیای واحدهای تولیدی از مهمترین ماموریت‌های استان در سال 1403 است.
کد خبر: ۱۴۵۰۵۷۱
نویسنده شبیر دائمی
به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، دکتر علی محمد زنگانه در اولین جلسه شورای اداری استان در سال 1403 که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مردم عزیز استان گلستان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دو ‌سفر رییس جمهور به گلستان ۱۰۱ هزار میلیارد تومان برای استان آورده داشته که باید از این فرصت طلایی به صورت ویژه برای توسعه استان استفاده کرد.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ درصد تسهیلات اشتغالزای سفر رییس جمهور به گلستان اجرایی شده و باقی آن نیز باید با قدرت و سرعت به ثمر برسد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: رفع چالش فوری کسری هزینه‌ای دستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد و مدیرکل اقتصادی و دارایی و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مکلف هستند که این ۱۲ میلیارد تومان سهم دستگاه‌ها را جذب کرده و تسویه کنند.

زنگانه بیان کرد: امسال سال آخر مولدسازی است و معاون هماهنگی امور اقتصادی و همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی مکلف هستند وضعیت را بررسی و گزارش کرده و اجرای این امر مهم را به صورت جدی پیگیری کنند.

وی افزود: مصوبات سفر وزرا به گلستان به طور جدی پیگیری ، گزارش و اجرایی شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: مصوبات رییس جمهور برای مناطق محروم به صورت ویژه پیگیری شود و هیچ کوتاهی در این بخش پذیرفتنی نیست.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه ۱۳۷ مورد واحدهای راکد و نیمه فعال استان به چرخه تولید بازگشت، بیان کرد: تقویت تعاونی‌ها از برنامه‌های ویژه امسال است.

زنگانه تاکید کرد: پیشرفت روستا محور و توجه به طرح‌های اشتغال خانگی مورد تاکید است و انتظار داریم مدیران در این بخش اهتمان ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: صادرات غیرنفتی ما باید به ۵۰۰ میلیون دلار برسد که سال 1402 به نزدیک ۴۰۰ میلیون دلار رسید و باید امسال به ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

استاندار گلستان گفت: تکمیل علاج بخشی خلیج گرگان و استقرار لایروب دائمی برای این منطقه با جدیت پیگیری و امسال باید اجرایی شود.

زنگانه اضافه کرد: تمامی تفرجگاه‌های استان گلستان که در اختیار منابع طبیعی است، در بسته‌های واگذاری امسال به مردم واگذار شود و هیچ تفرجگاهی در استان نباید در اختیار منابع طبیعی باشد و باید به بخش خصوصی واگذار شود و تصدی‌گری در این بخش از منابع طبیعی خارج شود.

وی افزود: قبل از پایان فروردین ماه موافقت اصولی طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان صادر شود و عملیات سایت ۲۲ هکتاری اول اردیبهشت‌ماه آغاز شود.

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت تسریع در صدور سند برای اراضی سایت ۲۲ هکتاری جزیره آشوراده، تصریح کرد: اینجا گلستان است و هر سندی برای اراضی گلستان باید توسط اداره ثبت در گلستان انجام شود و هیچ فرد دیگری در هیچ نقطه‌ای از کشور اجازه دخالت ندارد.

زنگانه با اشاره به اینکه آبگیری سد نرماب امسال باید انجام شود، افزود: در نیمه اول سال ۱۴۰۳ باید شروع عملیات اجرایی پروژه شیرین سازی آب دریای خزر انجام شود.

استاندار گلستان گفت: پروژه بیمارستان گالیکش برای سال ۱۴۰۳ باید به اتمام برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها