نجات سه خانوداه از خطر غرق شدگی در مسیر دریایی هرمز به قشم

امدادگران مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان، اعضای سه خانواده از مسافران نوروزی را از خطر غرق شدگی در دریا نجات دادند.
امدادگران مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان، اعضای سه خانواده از مسافران نوروزی را از خطر غرق شدگی در دریا نجات دادند.
کد خبر: ۱۴۴۹۹۷۲

هرمزگان-جام جم انلاین-امدادگران مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان، اعضای سه خانواده از مسافران نوروزی را از خطر غرق شدگی در دریا نجات دادند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: قایق غیرمجاز حامل اعضای ۱۳ نفره این سه خانواده در مسیر دریایی جزیره هرمز به قشم دچار نقص فنی و متوقف شده بود.

اسماعیل مکی‌زاده افزود: سرنشینان قایق غیرمجاز روی دریا سرگردان شده بودند.

وی گفت: پس از اعلام تقاضای کمک اضطراری از طریق مرکز جستجو و نجات دریایی (۱۵۵۰)، بلافاصله نیرو‌های امدادی به مرکز حادثه اعزام شدند و شناور ناجی ۱۵ همه سرنشینان این قایق غیرمجاز را در صحت و سلامت به جزیره قشم انتقال داد.

به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، به علت تلاطم دریا و ترس، برخی از سرنشینان قایق دچار دریازدگی شده بودند.


مکی زاده از همه مسافران و گردشگران سفر‌هایی نوروزی خواست از رفت و آمد با قایق‌های غیرمجاز خودداری و صرفاً از مسیر‌های مجاز بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری سفر کنند.

وی گفت: رفت و آمد از بندر شهید حقانی به قشم، هرمز و لارک و بالعکس، از مسیر‌های مجاز دریایی است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: مسیر‌های دریایی اسکله مسافری قشم به هرمز و لارک و بالعکس، بندر پهل به لافت و قشم و بالعکس، بندرلنگه به کیش و بوموسی و بالعکس، بندرچارک به کیش و بالعکس و بندر آفتاب به کیش و بالعکس از دیگر مسیر‌های دریایی مجاز است.


مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان هشتم اسفندماه امسال نیز از غرق شدن ۱۲ سرنشین یک فروند قایق غیرمجاز در جزیره بنی‌فارور جلوگیری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها