کاشت بیش از ۳۹۰ هزار اصله درخت در طرح کاشت مردمی درخت

بیش از ۳۹۰ هزار اصله درخت در خراسان جنوبی در قالب طرح کشوری و مردمی کاشت یک میلیارد درخت کاشت شد.
کد خبر: ۱۴۴۹۷۹۴

به گزارش جام جم آنلاین، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور سهم استان کاشت سالانه ۴ میلیون درخت است که پارسال یک میلیون و ۷۵۶ هزار اصله درخت در ۴ نهالستان استان تولید شد.

نصرآبادی افزود: ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار اصله درخت امسال در بخش دولتی تولید شد که در مجموع به تعهد خود که ۴ میلیون اصل درخت بود رسیدیم.

وی گفت: بخش خصوصی نیز هم پای بخش دولتی فعالیت می‌کند و حتی در بحث تولید در برخی مواقع جلوتر است و در فرایند کاشت درخت در این طرح ۱۹۸ پویش مردمی در سطح استان داشتیم که بیش از ۲۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم شرکت کردند و ۵ هزار و ۴۹۷ هکتار بذر پاشی و ۵۹۸ هکتار نهالکاری داشتیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه هلال احمر با کاشت ۶ هزار اصله درخت در سطح ۵۳ هکتار و یگان ویژه با کاشت ۳ هزار اصله درخت نیز در این طرح همکاری کرده اند، افزود: تفاهمنامه مشترکی با سازمان بسیج در سطح کلان داشتیم که از ۸ اسفند انجام و تاکنون بیش از ۸۰ هزار گونه میوه ده و ۴۵ هزار گونه غیر میوه ده در سطح استان کاشته شده است.

نصرآبادی ادامه داد: به طور کلی در ۳ هزار و ۸۵۱ هکتار زمین کاشت گونه درختی داشتیم که ۳۹۰ هزار و ۳۱۹ اصله درخت در قالب این طرح مردمی کاشت شد و بیشتر از گونه‌هایی استفاده می‌شود که با شرایط آبی استان سازگار باشند.

وی افزود: کاشت درخت‌ها در مناطق و جا‌های تحت مدیریت انجام می‌شود و در بخش مردمی نیز در صورتی که فردی بیش از ۵۰ اصله درخت از ما دریافت کرده باشد، اطلاعات دقیق محل کاشت و روند رشد را گرفته و رصد می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها