افزایش 4 میلیونی کاشت درخت در ‌قزوین‌
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین

افزایش 4 میلیونی کاشت درخت در ‌قزوین‌

اجرای طرح کتابخانه‌گردی در ۷۲ کتابخانه خراسان جنوبی

طرح کتابخانه‌گردی در ۷۲ کتابخانه خراسان جنوبی به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس کتابخانه‌های عمومی اجرا شد.
کد خبر: ۱۴۴۸۰۹۱

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در این طرح ملی که از پانزدهم اسفند آغاز شده، مردم و مسئولان با حضور در کتابخانه‌های مناطق شهری و روستایی از نزدیک با فعالیت‌ها و خدمات متنوع و تخصصی کتابخانه‌ها آشنا می‌شوند.
محمود حاجی افزود: در حاشیه بازدید از کتابخانه‌ها و گفتگو با کتابداران، آن دسته از مسئولان، دانش‌آموزان، دانشجویان و آحاد مردم که علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی هستند به صورت رایگان به عضویت این نهاد فرهنگی در می‌آیند.

وی گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند و در این زمینه خراسان جنوبی براساس جمعیت رتبه دوم کشور را دارد و در پایان سال با اجرای طرح کتابخانه‌گردی، تعداد اعضا افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی شمار اعضای کتابخانه‌های استان را ۷۰ هزار و ۹۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: مدت عضویت در کتابخانه‌ها سالانه است و در پایان دوره یک ساله در صورت درخواست کاربر تمدید می‌شود.
حاجی افزود: اکنون ۸۴ کتابخانه در استان خراسان جنوبی فعال است که از این تعداد یک کتابخانه مستقل، ۱۱ مورد مشارکتی و ۷۲ کتابخانه مستقیم زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی هستند و از کتابخانه‌های نهادی نیز ۲ کتابخانه سیار، ۲۸ مورد روستایی و ۵۴ کتابخانه شهری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها