مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز:

جریمه مادی و کیفری برای افراد و دستگاه هایی که درختان را قطع می کنند

 معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: متأسفانه پروژه پارکینگ طالقانی یک پروژه ۱۰ - ۱۲ ساله در اهواز است، با همت شورا و شهردار تمام تلاش ما بر این است که حداقل بخشی از پروژه در حد چند طبقه از پارکینگ را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.
کد خبر: ۱۴۴۶۴۸۴
 به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، مهدی مرادحسینی شامگاه جمعه ۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ در حاشیه نخستین نمایشگاه روایت خدمت ( نمایشگاه جامع مدیریت شهری شهرداری کلانشهر اهواز) در نشست خبری ضمن تبریک نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج)، اظهار کرد: نمایشگاه روایت خدمت توسط شهرداری اهواز، معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری اهواز در چند شب برای شهروندان اهوازی برپا شده تا مردم خدماتی که در دوره جدید مدیریتی شهری به آنها ارائه شده است را مشاهده کنند.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز آسفالت معابر شهری را عمده‌ترین موضوع اعلام و عنوان کرد: مدیریت شهری آسفالت حداقل ۳ میلیون متر مربع در سال جاری را هدف خود قرار داده بود که تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۳۰ هزار متر مربع از آن محقق شده است و در نظر داریم تا پایان سال این میزان را حداقل به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع برسانیم که امیدوار هستیم با منابعی که پیش بینی شده و قول آن داده شده است این میزان محقق شود.
 
وی اضافه کرد: البته نسبت به برنامه عقب هستیم که شاید عمده‌ترین دلیل آن عدم تامین منابع مالی باشد لذا انتظار داریم مسئولین استانی و کشوری به واسطه نیازها و ضرورت‌های شهرداری اهواز از آن حمایت همه جانبه‌ای داشته باشند تا بتوانیم برنامه‌هایی را که پیش بینی می‌کنیم در زمان خود ارائه دهیم.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با بیان اینکه مبنای کار خود را آسفالت معابر اصلی تا پایان سال قرار داده‌ایم تصریح کرد: تا پایان دی ماه بیش از ۷۰ درصد عملکرد ما در حوزه آسفالت معابر فرعی بوده که ضرورت شهر و درخواست مردم بوده است. اما در بهمن و اسفند ماه در نظر داریم با توجه به در پیش رو بودن عید نوروز و ترددهای شهری بسیار، به معابر اصلی توجه شود.
 
مراد حسینی گفت: معابر خوبی مثل آیت الله بهبهانی، بلوار ساحلی در مقاطع مختلف آسفالت شده و در حال کار است که انشالله این موضوع تا پایان سال و با تمرکز بر آسفالت معابر اصلی ادامه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به تقاطع غیر همسطح شهید کجباف اظهار کرد: محور ال ۴۰۰ این تقاطع باقی مانده که تمام تلاش مدیریت شهری تکمیل آن تا پایان سال است که در صورت تامین منابع مالی وعده داده شده این پروژه را به طور کامل به اتمام خواهیم رساند. همچنین با توجه به کلنگ زنی پروژه از سال ۹۴ در نظر داریم همزمان با اتمام پروژه، بهسازی و زیباسازی میدان چهارشیر سابق را داشته باشیم.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز بیان کرد: متأسفانه پروژه پارکینگ طالقانی یک پروژه ۱۰ - ۱۲ ساله در اهواز است با همت شورا و شهردار تمام تلاش ما بر این است که حداقل بخشی از پروژه در حد چند طبقه از پارکینگ را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.
 
مراد حسینی افزود: برای پروژه تقاطع شهدای غزه ( میدان جمهوری سابق) یکی از تقاطع‌های است که حتماً گره ترافیکی میدان را مرتفع خواهد کرد که مدت زمان ۹ ماه برای آن در نظر گرفته‌ایم و فعالیت آن به صورت مستمر ادامه دارد تا بتوانیم آن را با حداقل تاخیر یا بر اساس برنامه زمانبندی شده به اتمام رسانده و به مردم شریف اهواز تقدیم کنیم.
 
وی عنوان کرد: این پروژه به دلیل نوع کار فنی که در آن انجام می‌شود می‌تواند در ایران شاخص باشد چرا که سیگمنت ( قطعات پیش ساخته) آن به صورت تک پایه و با طول ۲۵ متر در کارگاه در حال تولید است.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با بیان اینکه با زنده‌سازی کارون یا ساحل غربی رودخانه در محدوده پارک مالیات تا پل ششم پروژه دیگر در حال انجام است، تصریح کرد: با توجه به مدت کوتاهی که از آغاز پروژه گذشته پیشرفت فیزیکی آن حدود ۳۵ درصد است. ۱۵ هکتار از محدوده ساحل در حال زیباسازی، بهسازی، احیا و احداث پارک با مقتضیات خودش است که قصد داریم در برنامه زمانبندی شده ۶ ماهه آن را به بهره‌برداری برسانیم. همچنین با زنده‌سازی در ساحل شرقی کارون ادامه پیدا خواهد کرد و قصد داریم کلنگ زنی حداقل ۲۵ هکتار از ساحل شرقی در محدوده منطقه یک را انجام دهیم.
 
مراد حسینی ادامه داد: نرده گذاری ساحل کارون در مناطق ۲ و ۷ به طول تقریبی ۳ کیلومتر را در دستور کار داریم که در منطقه ۲ به میزان ۲۸۰۰ متر و در محدوده منطقه ۷ قریب به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم و انشاالله با پایه‌های روشنایی که خریداری شده و به زودی نصب آنها آغاز می‌شود، بتوانیم تا پایان سال جلوه ویژه‌ای به ساحل کارون ببخشیم.
 
وی گفت: با زنده‌سازی ساحل کارون سال آینده در منطقه یک و منطقه ۴ ادامه پیدا خواهد کرد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی در این مناطق حدود ۵۰ درصد است و انشاالله سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز عنوان کرد: مسیر پل ششم پروژه دیگری است که از سال‌های گذشته آغاز شده و به دلیل معارضات مختلفی که داشته تاکنون معطل مانده است که قصد داریم بخشی از آن را تا پایان سال به اتمام برسانیم و تنها یک فاز از آن باقی بماند؛ تاکنون دو فاز از این پروژه کار شده که یک فاز حد فاصل بلوار مدرس در جاده اهواز به ماهشهر تا مسیر ۳۰۰ دستگاه است و انشاالله با همت همکارانم تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
 
مراد حسینی اضافه کرد: فاز آخر پروژه به طول ۱/۷ کیلومتر باقی می‌ماند که امیدوار هستیم تا تیر یا مرداد ماه سال آینده آن را هم به اتمام برسانیم و کریدور غرب به شرق یا شرق به غرب از محور جنوب را بعد از سال‌ها تکمیل و به مردم شریف اهواز تقدیم کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها