کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار پاسخگویی عاملان نقض حقوق بشر در جنگ غزه شد.
کد خبر: ۱۴۴۶۴۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، فولکر تورک، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در جریان گزارشی از وضعیت غزه و کرانه باختری اشغالی از سوی صهیونیست‌ها عنوان کرد: مصونیت ریشه‌دار از مجازاتی که کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل سالهاست در مورد آن گزارش می‌دهد، نمی‌تواند ادامه پیدا کند. 
به گفته وی مصونیت از مجازات منجر به تخلفاتی شده است که می‌تواند به جنایت بین‌المللی منجر شود. وی از تمامی طرف های درگیری خواست تا به این روند پایان داده و تحقیقات سریع، مستقل، بی‌طرف و شفافی را در مورد جنایت های ادعایی تحت قوانین‌ بین‌المللی انجام دهند. 
او همچنین از تمام طرف‌های درگیری خواست تا به دلایل حقوق بشری و بشردوستانه ضمن احترام کامل به قوانین بین‌المللی نسبت به پاسخگویی در قبال نقض‌ها و سو استفاده‌های حقوق بشری نیز پاسخگو باشند. 
اظهارات وی در حالی مطرح می‌شود که ماه گذشته دادگاه بین‌المللی دادگستری در لاهه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا از اقدامات نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها جلوگیری کند و اقدامات بیشتری برای کمک به غیرنظامیان انجام دهد. اگرچه پیشنهاد برقراری آتش‌بس در غزه را طبق درخواست آفریقای جنوبی مطرح نکرد. 
جدا از این آفریقای جنوبی در پرونده جداگانه دیگری هم در روز سه شنبه از دادگاه لاهه خواست تا یک رای حقوقی غیرالزام‌آور در خصوص غیرقانونی بودن اراضی اشغالی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی را صادر کند و استدلال کرد که اقدام مذکور به تلاش ها برای دستیابی به توافق کمک می‌کند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها