وزیر خارجه قطر در اظهارات امروز خود در کنفرانس امنیتی مونیخ پیش‌شرط گذاشتن برای توقف جنگ غزه را بی‌مورد دانست و گفت با توقف جنگ شروط دیگر محقق می‌شود.
کد خبر: ۱۴۴۵۸۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، «وقتی صحبت از کشتار فلسطینی‌ها می‌شود، می‌بینیم که اصول اساسی حقیقت، درست و نادرست کنار گذاشته می‌شود»، این اظهارات امروز نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی درباره جنگ غزه در میزگردی در کنفرانس امنیتی مونیخ است. وزیر خارجه قطر وضعیت انسانی غزه را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت «بویژه وقتی صحبت از تهدید علیه شهر رفح است». او بر اهمیت توقف جنگ بدون پیش‌شرط تاکید کرد و گفت «معتقدیم توقف جنگ چیزی است که به بازگشت زندانیان به خانه‌هایشان منتهی می‌شود».

بر اساس گزارش‌ها، مذاکرات درباره توافق برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا در روز‌های اخیر پیشرفت مورد انتظار را نداشته است. این در حالی است که وحشت از احتمال حمله زمینی اسرائیل، شهر رفح در جنوبی‌ترین بخش غزه را که آخرین پناهگاه بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است، فراگرفته است؛ حمله‌ای که حتی کشور‌های حامی نسل‌کشی اسرائیل در غزه درباره پیامد فاجعه انسانی آن به تل‌آویو هشدار می‌دهند.

وزیر خارجه قطر در کنفرانس مونیخ در اشاره به استاندارد‌های دوگانه غرب در قبال جنگ اوکراین و غزه تاکید کرد اصول یکسان باید در همه موارد و موقعیت‌ها از جمله در ارتباط با آنچه در غزه در حال وقوع است، اعمال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها