جام جهانی فوتبال ساحلی

پیروزی ایران برابر اسپانیا

امشب؛ ایران - اسپانیا در جام‌جهانی فوتبال ساحلی

اولین بازی سخت‌ترین بازی!

بعد از دو دوره غیبت، یک بار دیگر تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران خود را به جام‌جهانی رسانده تا از امشب، روی شن‌های سواحل دبی با توپ جادو کند.برای فوتبالی‌ها خاطرات شیرین جام‌جهانی ۲۰۱۷ در مالکوم پارک باهاماس هنوز زنده است.
کد خبر: ۱۴۴۵۳۸۰
نویسنده رضا پورعالی - گروه ورزش
 
همان تورنمنتی که تیم‌ملی فوتبال ساحلی کشورمان با سرمربیگری مارکو اوکتاویوی برزیلی تا نیمه‌نهایی صعود کرد ودرنهایت با عبور از ایتالیا در دیدار رده‌بندی روی سکوی سوم جهان ایستاد. حالا همه منتظریم تا یک بار دیگر آن افتخار با یک مربی ایرانی تکرار شد، با علی نادری و ستاره‌هایی که تشنه درخشش در جام‌جهانی هستند.  ماجراجویی در جام‌جهانی دبی از امشب برای تیم‌ملی فوتبال ساحلی کشورمان آغاز می‌شود. شاگردان علی نادری ۴ روز پیش به خوبی با شرایط بازی در دبی آشنا شدند؛ جایی که در آخرین بازی تدارکاتی به مصاف کلمبیا رفتند و این حریف را با نتیجه۳ بر ۲ شکست دادند. کلمبیا در مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آمریکای جنوبی توانسته بود پاراگوئه را که در رده پنجم رنکینگ جهانی فوتبال ساحلی است حذف کند و مانع از حضور این تیم در جام‌جهانی ۲۰۲۴ دبی شود. به همین جهت ساحلی‌بازان کشورمان برد روحیه‌بخشی را مقابل این تیم کسب کردند تا آماده ۳ بازی مرحله گروهی شوند؛ بازی با اسپانیا، آرژانتین و تاهیتی در یک گروه هیجان‌انگیز.

سوپرکاپ اوراسیا!
بازی اول همیشه مهم است اما برای تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران مهترین و شاید سخت‌ترین بازی قطعا نخستین بازی است. بازی با تیم ملی اسپانیا، تیم دوم رنکینگ جهانی. ماتادورها که مثل ایران برای هشتمین بار در جام‌جهانی حضور دارند امسال قهرمان اروپا شدند و بازی امشب به نوعی سوپرکاپ فوتبال ساحلی آسیا و اروپاست، چراکه تیم‌ملی ایران هم به عنوان قهرمان ۲۰۲۳ آسیا جواز حضور در جام‌جهانی را به دست آورد. در واقع برنده این بازی، در همان ابتدای کار از یکی از چالش‌های بزرگ خود در جام‌جهانی عبور خواهد کرد. به همین دلیل امیدواریم برنده تیم‌ملی کشورمان باشد. 

ایران ۲ – اسپانیا یک!
ایران و اسپانیا سال ۲۰۰۶ و در نخستین حضور ایران در جام‌جهانی فوتبال ساحلی هم در یک گروه قرار داشتند که آن بازی با برتری ۶ بر یک اسپانیایی‌‎ها تمام شد. یک سال بعد اما در جام‌جهانی ۲۰۰۷ ایران آن شکست را با پیروزی ۵ بر ۴ مقابل اسپانیا در مرحله گروهی جبران کرد. ایران و اسپانیا سال ۲۰۱۵ هم در مرحله گروهی جام‌جهانی به مصاف هم رفتند که آن بازی هم با برتری ۶ بر ۵ تیم‌ملی کشورمان به پایان رسید. حالا این دو تیم برای چهارمین بار در جام جهانی با هم در یک گروه قرار دارند؛ آن هم در شرایطی که ایران تیم دهم رنکینگ جهانی است و اسپانیا بعد از برزیل، در رده دوم جهان قرار دارد. 

گروه بندی
گروه  A: ایتالیا، آمریکا، مصر، امارات
‌گروه B: ایران، اسپانیا، آرژانتین، تاهیتی
گروه C: ژاپن، کلمبیا، بلاروس، سنگال
گروه D: برزیل، پرتغال، مکزیک، عمان

برنامه
پنجشنبه ۲۶ بهمن
ایتالیا-آمریکا (ساعت ۱۵)
آرژانتین - تاهیتی (ساعت ۱۶:۳۰)
امارات - مصر (ساعت ۱۹)
ایران - اسپانیا (ساعت ۲۰:۳۰)

نادری: باید با تمرکز پیش برویم
علی نادری، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ساحلی که رکورد ویژه‌ای دارد و هم به عنوان بازیکن در چند جام‌جهانی حضور داشته و هم به عنوان سرمربی، در آستانه شروع جام‌جهانی با اشاره به این موضوع می‌گوید: به هر جهت این شرایط برای من به وجود آمده و هم به عنوان بازیکن شرایط جام‌جهانی را درک کرده‌ام و حالا هم به عنوان سرمربی شرایط جام‌جهانی را درک می‌کنم. جام‌جهانی فضایی کاملا ویژه و متفاوت دارد و به نظر من تیمی که تمرکز بیشتری دارد موفق می‌شود و ما هم همه تلاشمان را به کار می‌گیریم که تا روز آخر مسابقات، با تمرکز پیش برویم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها