آغاز رویداد بوم‌گردی انقلاب برای سومین سال در یزد

یزد- سومین دوره رویداد بوم‌گردی انقلاب در یزد به همت هیات انصار ولایت و با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با هدف روایتگری شاهدان عینی حوادث انقلاب برای دانش آموزان رسماً آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۱۴۴۴۰۶۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حجت الاسلام «مهدی مهدوی‌نژاد» مسئول هیات انصار ولایت و از مبتکران این طرح در مراسم افتتاح این رویداد که در سالن همایشهای باغ موزه دفاع مقدس یزد برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: یکی از جلوه‎های جهاد تبیین که مورد تایید مقام معظم رهبری است را روایتگری انقلاب برای نوجوانان و جوانانی بیان کرد که آن حوادث را درک نکرده‌اند.

وی تعامل و پیوند خوردن برخی دستگاه‌ها با تشکلهای مردمی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی به ویژه جوانان را از دیگر جلوه‎های این رویداد ذکر کرد و گفت: «بومگردی انقلاب» از مصادیق ضرب المثل «آب در خانه و ما گرد جهان می گردیم» در راستای جهاد تبیین است و معتقدیم این رویداد که نیازمند تحقیق و تدوین است می‎تواند در تاریخ سازی و احیای حیات انقلابی شهر نقش آفرینی کند.

مهدوی نژاد عنوان کرد: اجرای این برنامه قطعاً‌ در توان یک بخش که اکنون یک‌هزار دانش‌آموز را پوشش می‎دهد، نمی‌گنجد لذا نیازمند حمایت سایر بخشها در این باره هستیم تا تمام دانش آموزان استان را در برگیرد.

وی با اشاره به رسوخ انقلاب در تمام شهرها و روستاها، بر لزوم شناسایی بوم شهرها و شهرستانهای دیگر در جهت توسعه این حرکت  تاکید کرد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این باره گفت: «بوم گردی انقلاب یزد» رویدادی است که سه سال قبل به همت کانون جوانان رضوی و هیئت انصار ولایت یزد شکل گرفته و با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد تلاش می‌شود نسل جدید انقلاب را با روایتگری شاهدان عینی با حوادث دوران مبارزاتی انقلاب اسلامی آشنا کند.

مصطفی زارع زاده افزود: در این برنامه که بعضاً تا چند روز پس از ۲۲ بهمن نیز ادامه می‌یابد، مبارزان انقلاب و شاهدان عینی به همراه گروه‌های ۴۰ تا ۵۰ نفری دانش اموزان در مسیرهای انقلاب یزد حاضر شده و اتفاقات آن دوران را روایت می‌کنند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان مدارس از این برنامه، گفت: راویان انقلاب با حضور در مناطق و مکانهایی که در آنها شاهد مبارزات انقلابیون بودند، به بیان خاطرات و شهدای انقلاب می‌پردازند و نسل نوجوان استان را براساس بوم یزد با رویدادهای انقلاب در شهرشان آشنا می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها