احیای ۶۱۰ واحدراکد تولیدی و صنعتی در هرمزگان با حضور رئیسی

هرمزگان رتبه نخست احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی در کشور را کسب کرد. شرکتی که رئیس جمهور در آن حضور یافت بعد از شش سال نیمه تعطیلی، دوباره احیا شده است.
هرمزگان رتبه نخست احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی در کشور را کسب کرد. شرکتی که رئیس جمهور در آن حضور یافت بعد از شش سال نیمه تعطیلی، دوباره احیا شده است.
کد خبر: ۱۴۴۳۶۸۴

هرمزگان-جام جم انلاین-هرمزگان رتبه نخست احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی در کشور را کسب کرد. شرکتی که رئیس جمهور در آن حضور یافت بعد از شش سال نیمه تعطیلی، دوباره احیا شده است.

رئیس جمهور در مراسم جشن احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی در بندرعباس گفت: نهضت راه اندازی مجدد کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

رئیس جمهور در شرکت احیاء شده ساخت و تعمیرات شناور‌های فلزی سپهر دریا جنوب در بندرعباس گفت: امروز جشن دو رویداد مهم احیا کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل و خرسندی صیادان این منطقه داریم.


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با تبریک چهل و پنجمین طلیعه فجر انقلاب اسلامی افزود: شادی و خوشحالی صیادان این چهره‌های پرتلاش و زحمت کش، موجب خوشحالی همه ماست، صیادانی که با توکل به خدا دل به دریا زدند و از این نعمت خدادادی با تلاش شبانه روزی بهره می‌برند و سال‌ها منتظر ماندند که کارشان قانونی شود.


رئیس جمهور افزود: برخی از صیادان ۲۰ تا ۲۵ سال منتظر دریافت مجوز برای حضور در دریا و شغل مقدس و مبارک صیادی بودند.


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: اینان مردانی پاک، با صفا، دل داده به انقلاب و همواره به عنوان مرزبان مخلص برای کشور هستند.


وی افزود: مردم این سامان و تاریخ بندرعباس به ویژه منطقه هرمز نشان از مقاومت و ایستادگی مردم دارد.


رئیس جمهور گفت: مردم این منطقه از زمان حضور متجاوزانه پرتغالی‌ها تا پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و شهدای سرافراز این منطقه ایستادگی و مقاومت کردند.


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: امروز کار‌های بزرگی به دست مردم جهادی و انقلابی ما صورت می‌گیرد.


رئیس جمهور از وزیر جهاد کشاورزی، اقتصاد دارایی، استاندار و دیگر مسئولان هرمزگان برای صدور ۱۲ هزار مجوز به صیادان و بازگشت آرامش به خانواده‌های آنان قدردانی کرد.


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: صدور مجوز یکی از خدمات ارائه شده به صیادان است و خدمت رسانی به آنها باید با کمک تعاونی صیادان و خودشان ادامه یابد.


وی افزود: صیادان قشر کم توقع، پرکار و زحمت کش جامعه هستند و ما خرسندیم که صیادان کارشان سامان یافته و تبسم بر لبشان نقش بسته است.


رئیس جمهور به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نگرانی نسبت به کارخانه‌های راکد و تولیدی اشاره کرد و گفت: نهضت احیا کارخانه‌های تعطیل، نهضتی بود که بسیار خوب دنبال شد و هرمزگان در این زمینه رتبه برتر را دارد و توانسته بیش از ۶۰۰ کارخانه را احیا کند که جای شکرگزاری به درگاه حق تعالی را دارد.


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: یکی از این نمونه‌ها، کارخانه ساخت و تعمیرات شناور‌های فلزی سپهر دریا جنوب است که ۱۴ کشتی با دستان توانمند کارگران و مهندسان در اینجا احیا و ساخته می‌شود و مالکانی که به این مجموعه اعتماد کردند.


وی گفت: امروز شاهد اشتغالزایی مستقیم ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر، و شمار قابل توجهی به صورت غیر مستقیم در این مجموعه هستیم و امیدواریم با کمک دوستان در آینده نزدیک شمار شاغلان در این بخش به هزار نفر افزایش یابد.


رئیس جمهور افزود: بسیار خرسندیم کارخانه‌ای که در سال ۹۷ تعطیل شده بود اکنون با همت استاندار و مردم مشغول به کار است و قطعاً با همت خود کارگران، مدیران و استاندار شاهد رونق بیش از پیش این مجموعه خواهیم بود.


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: در این زمینه باید هر گونه کمک مورد نیاز برای رفع مشکلات و بازگشت به چرخه تولید صورت پذیرد.


وی با قدردانی از همه کسانی که در احیا این مجموعه و کاهش بیکاری و افزایش اشتغال نقش داشتند افزود: روحیه بسیجی و جهادی رزمندگان به ما آموخت که ما می‌توانیم.


رئیس جمهور گفت: احیا کارخانجات تعطیل وارد کانال ۷ هزار شده که بسیار خوشحال کننده است.


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: هر چه کارخانه‌های نیمه تعطیل وارد چرخه تولید شود سود خالص برای کشور است، زیرا راه اندازی کارخانه جدید نیاز به فراهم شدن زمین، ساخت سوله و تامین تجهیزات دارد.


وی گفت: امروز نهضت احیا کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل بسیار مهم است و باید قوی‌تر از گذشته ادامه یابد.


رئیس جمهور افزود: امیدواریم روزی برسد که دیگر کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل در کشور وجود نداشته باشد و اشتغال به صورت مطلوب در کشور داشته باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: تولید رونق اقتصادی در جامعه و ایران قوی را به دنبال دارد.
وی افزود: قدرت ایران از رونق تولید و اقتصاد است و امروز که روز نخست دهه فجر است باید روح امام و شهدا را گرامی بداریم که برای ما آزادی و استقلال را به ارمغان آورده اند.


رئیس جمهور گفت: استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی کافی نیست و آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه می‌کنند اقتصاد مقاومتی و تلاش برای افزایش تولید است.


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: در صورت رونق تولید در کشور، رشد اقتصادی ۸ درصدی حاصل می‌شود.


وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فعالان اقتصادی تاکید کرد رشد اقتصادی در گرو آن است که دولت از بخش خصوصی، شرکت ها، فعالان اقتصادی، سرمایه گذار و کارآفرین حمایت کند.


رئیس جمهور افزود: ما هم بنا داریم که دولت حمایت لازم را از بخش خصوصی، شرکت ها، فعالان اقتصادی و سرمایه گذار داشته باشیم تا به رشد اقتصادی مطلوب نزدیک شویم.


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: خلیج فارس بسیار ظرفیت دارد و یکی از جلوه‌ها و زیر ساخت‌های اقتصاد دریا، کشتی سازی است که شما توانستید آن را فعال کنید، امروز با ۵۰۰ کارگر یا ۸۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و فردا با صد‌ها نفر که به این جمع افزوده خواهند شد.


وی افزود: فعال کردن اقتصاد دریا وصدور مجوز برای صیادان یکی از زیر بنا‌های فعال شدن شیلات است.

هرمزگان رتبه نخست احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی در کشور

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون هفت هزار و ۴۳۹ واحد به چرخه تولید بازگشته اند.


سید امیرحسین مدنی افزود: با فعال شدن این کارخانه‌ها ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده است.


وی گفت: بیش از ۲۲۴ هزار میلیارد تومان از منابع مردم نیز احیا شده است.


نماینده دولت در احیاء کارخانجات راکد دولت با اشاره به اینکه هشت تا ۹ درصد واحد‌های راکد تولیدی کشور در هرمزگان واقع است افزود: با تلاش فعالان حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات، هرمزگان در احیا واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل رتبه نخست را در کشور دارد.


مدنی گفت: با احیا این واحد‌های تولیدی هفده هزار و ۸۰۰ زندگی احیا شده است.


وی افزود: در همین زمینه سرمایه ۲۰ هزار میلیارد تومانی مردم هم احیا شده و به چرخه تولید برگشته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور گفت: در زمینه تهیه مواد اولیه کارخانه ها، به قله ۹۰ هزار میلیارد تومان در صنعت پتروشیمی دست یافته ایم و ماه قبل نیز ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بصورت اعتباری مواد اولیه در اختیار صنایع پایین دستی پتروشیمی قرار گرفته است.
مدنی افزود: یکی از مشکلات شرکت ساخت و تعمیرات شناور‌های فلزی سپهر دریا جنوب این است که ۹۰ درصد زمین آن استیجاری است و با واگذاری زمین به این واحد تولیدی بخش زیادی از مشکلات آن حل می‌شود.

 

مدیر عامل شرکت کشتی سازی سپهر دریا جنوب یکی از این واحد های تولیدی تازه احیا شده گفت: این شرکت از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را با دریافت پروانه بهره برداری آغاز کرده است.
کامبیز عرب افزود: بیشتر مشکلات این شرکت در زمینه‌های بانکی، شبکه مالیاتی و ارزی بود که در کارگروه رفع موانع تولید با همکاری دولت برطرف شد.
وی گفت: این شرکت بعلت تحریم‌های بین المللی و بانکی در زمینه تولید با مشکل و نوساناتی روبرو، و از سال ۱۳۹۶ تا شهریور ۱۴۰۰ بصورت نیمه فعال و راکد شد.
عرب افزود: با بهره گیری از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در دو سال گذشته، بسیاری از موانع پیش روی این شرکت برداشته شد.

وی افزود: اکنون با راه اندازی دوباره این شرکت برای ۴۰۰ تن بصورت مستقیم و ۲۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.


مدیر عامل شرکت کشتی سازی سپهر دریا جنوب گفت: این شرکت با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ فروند کشتی، قابلیت افزایش به ۵۰ فروند دارد.


وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۵ فروند کشتی در این شرکت درحال ساخت است، افزود: از زمان راه اندازی این شرکت تاکنون ۲۰ فروند کشتی بصورت کامل تولید و ۱۰۰ فروند کشتی تعمیر شده است.


گفت: در سفر دور دوم ریاست جمهوری قرار بر مصوب شدن تسهیلاتی کمکی به این شرکت شده است.


رئیس جمهور در سفر به هرمزگان از این شرکت بازدید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها