افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۳۳ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در دهه فجر

استاندار همدان گفت: ۱۴۳۳ پروژه‌ی عمرانی و طرح‌ اقتصادی با اعتبار ۱۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر امسال در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۴۳۴۸۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ امام راحل(ره) و شهدای والامقام، اظهار داشت: ۱۴۳۳ پروژه‌ عمرانی و طرح‌ اقتصادی با اعتبار ۱۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.

استاندار همدان با بیان اینکه از این تعداد پروژه و طرح، ۱۳۵۰ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی افتتاح و ۸۳ پروژه و طرح کلنگ‌زنی می‌شوند، افزود: در بخش عمرانی تعداد ۱۳۷۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۸ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند که از این تعداد ۱۲۹۰ پروژه افتتاح و عملیات اجرایی ۸۲ پروژه آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در بخش اقتصادی تعداد ۶۱ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند که از این تعداد ۶۰ طرح با اشتغال‌زایی برای ۱۷۸۴ نفر افتتاح و عملیات اجرایی (کلنگ‌زنی) یک پروژه آغاز خواهد شد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: این در حالی است که در ایام‌الله دهه فجر سال ۱۴۰۱ جمعاً ۱۱۰۶ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی با اعتبار ۴ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شده که از این تعداد ۹۵۶ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۵۰ پروژه با اعتبار ۸۵۲ میلیارد تومان انجام شده بود.

تأمین مسکن خبرنگاران با جدیت پیگیری می‌شود

استاندار همدان عنوان کرد: در راستای حمایت و پشتیبانی از اصحاب رسانه، خبرنگارانی که دارای شرایط طرح نهضت ملی مسکن و یا طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند، در نوبت دریافت مسکن و زمین قرار گرفته و خانه‌دار می‌شوند.

وی در ادامه گفت: مقایسه‌ شاخص‌های زندگی در زمان کنونی و دوران پیش از انقلاب‌اسلامی باید در راستای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران در دستور کار باشد.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: فیلم‌ها، مستندات و کتاب خاطرات وابستگان و نزدیکان رژیم پهلوی در دوران طاغوت در راستای آشکارسازی چهره‌ی واقعی و منحوس آنها به نمایش گذاشته شود و اطلاع‌رسانی گردد.

استاندار همدان با بیان اینکه ذخایر آب کاهش یافته و اقلیم دچار خشکسالی شده و باید منابع و ذخایر موجود انرژی مدیریت شود، افزود: کشاورزان باید مصرف بهینه‌ آب را در نظر داشته و محصولات کم‌آب‌بر کشت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در جهت رعایت الگوی مصرف آب شرب و آب‌های زیر زمینی حیاتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها