100 درصد اراضی استان یزد رفع تداخل شد

یزد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از پایان طرح رفع تداخلات اراضی ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی استان در سال 1402 خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۲۹۹۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین  یزد، محمد علی حاتمی زاده ضمن بیان اینکه طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی سال 1395 در استان یزد با انعقاد دو قرارداد آغاز شد، اظهار داشت: به موجب تبصره 3 الحاقی ماده 9 قانون افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي و منابع طبيعي از سوی وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ1394/2/20 با همكاري سازمان ثبت اسناد و املاك كشور نسبت به رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در اراضی ملی ، دولتی و مستثنیات اشخاص اقدام و پس از رفع موارد اختلافی سند مالکیت اصلاح شد.

وی افزود :  از سال 1401 و با کاداستر قسمت زیادی از پلاکهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در بانک اداره کل ثبت اسناد و املاک تثبیت و در پی آن اجرای طرح سرعت گرفت، بطوریکه بیش از 80 درصد از این پلاکها از سال 1401 به بعد و با همکاری اعضاء کمیسیون رفع تداخلات استان یزد تعیین تکلیف شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با توجه به اینکه حدود 80 هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان مشمول طرح رفع تداخلات است، تا پایان شهریور ماه سال جاری حدود78 هزار هکتار از این اراضی در کمیسیون رفع تداخلات استان مطرح و تعیین تکلیف شد.

حاتمی زاده با اشاره به این که سال 1402 برای پروژه رفع تداخلات استان یزد، سال پایان این طرح هدف گذاری شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به قرار گرفتن بخشی از اراضی کشاورزی در پلاکهای حریم شهرها که تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی است با وجود قوانین و مقررات حوزه راه و شهرسازی، ارزش بالای زمین ، وجود پرونده های متعدد در دادگاه و ... کار اتمام این طرح در دیماه به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها