کارشناس مسائل ترکیه با بیان اینکه همکاری‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه در حوزه عراق، سوریه و قفقاز از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: دو کشور کم و بیش از منظر حمایت آمریکا از تروریست‌ها در منطقه با مشکلات کم و بیش یکسانی روبرو هستند و همکاری‌های دو کشور در این خوزه‌ها دارای اهمیت است.
کد خبر: ۱۴۴۲۴۶۷

احمد کاظمی در گفتگو‌ با جام جم آنلاین با اشاره به سفر ابراهیم رئیسی به ترکیه گفت: این سفر در مقطعی است که هم ایران و هم ترکیه در خصوص جنایات اسرائیل در غزه موضع گیری کرده و دیدگاه‌های مشترکی دارند.

وی در عین حال ادامه داد: البته تفاوت‌هایی هم در دیدگاه‌های دو کشور وجود دارد که به عنوان چالش عمل می‌کنند، چرا که ترکیه در عمل بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز اسرائیل و سوخت ارتش رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند.

این کارشناس مسائل ترکیه تصریح کرد: قطعاً آقای رئیسی در دیدار با مقامات ترکیه این موضوع را مورد تاکید قرار خواهد داد. 

 وی در ادامه گفت: نکته بعدی اهمیت سفر رییس جمهور به ترکیه از بعد همکاری‌های دوجانبه است؛ برخی از این سطوح همکاری‌ها دو جانبه است و برخی نیز همکاری‌هایی هستند که علاوه بر دو جانبه بودن تاثیرات منطقه‌ای نیز دارند. 

کاظمی افزود: در زمینه همکاری‌های اقتصادی سالهاست که توسط دو کشور به خاطر پیوند‌های اقتصادی دو کشور هدف گذاری شده، اما هنوز متاسفانه بعد از گذشت ۱۰ سال هدف گذاری ۳۰ میلیارد دلاری در روابط تجاری دو کشور محقق نشده است.

کاظمی ادامه داد: البته در دولت سیزدهم در روابط تجاری دو کشور شاهد جهش بوده و انتظار می‌رود با توافقاتی که در قالب نقشه جامع همکاری‌های مشارکتی دو کشور انجام می‌شود این حجم روابط تجاری به ۳۰ میلیارد دلار در بازه زمانی میان مدت نزدیک شود.

این کارشناس مسائل ترکیه گفت: همچنین همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور در حوزه عراق، سوریه و قفقاز نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. دو کشور کم و بیش از منظر حمایت آمریکا از تروریست‌ها در منطقه با مشکلات کم و بیش یکسانی روبرو هستند و همکاری‌های دو کشور در این حوزه‌ها دارای اهمیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها