مدیر مجموعه تاریخی ، فرهنگی مفخم بجنورد خبر داد

بازدید رایگان از موزه های مجموعه تاریخی و فرهنگی مفخم بجنورد

مدیر مجموعه تاریخی ، فرهنگی مفخم بجنورد خبر داد : به مناسبت فرا رسیدن میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع) ، بازدید از موزه های مجموعه تاریخی و فرهنگی مفخم بجنورد در روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۵ رایگان شد .
کد خبر: ۱۴۴۲۳۲۴
نویسنده اسدالله ابراهیمی

ساسان ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار جام جم ، اظهارکرد : در حال حاضر در شهر بجنورد ،  ۲ موزه اسناد و نسخ خطی در بنای آینه خانه و یک موزه مردم شناسی در بنای عمارت مفخم آماده بازدید عموم مردم می باشد .

وی اضافه کرد : زمان  بازدید از موزه ها در روز پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر همانروز می باشد .

بازدید رایگان از موزه های مجموعه تاریخی و فرهنگی مفخم بجنورد

به گزارش جام جم  ؛ عمارت سردار مفخم یا همان موزه باستان شناسی و مردم شناسی استان خراسان شمالی در واقع بزرگ ترین و باشکوه ترین اثر به جا مانده از دوران قاجار و سلطنت ناصرالدین شاه تلقی می شود. میراث گرانقدری که هنر معماری ایرانی را به نمایش گذاشته و در کنار آیینه خانه مفخم تنها بناهای باقیمانده از مجموعه تاریخی دارالحکومه مفخم به شمار می روند و  در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
همچنین آینه‌خانه مفخم یا دارالحکومه سردار مفخم از بناهای دوره قاجار در شمال شهر بجنورد است که به شماره ۱۱۶۷ ثبت شده‌است و از سال ۱۳۷۹ تاکنون به عنوان موزه ی اسناد و نسخ خطی مورد استفاده قرار می گیرد. این بنا در شهر بجنورد در استان خراسان شمالی قرار دارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها