مدیر کل منابع طبیعی استان همدان خبر داد:

جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان

رئیس اداره امور عشایر استان همدان از اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز با همزمان‌سازی فحلی و پرواربندی دام عشایر استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۱۷۴۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان، جعفر کاویانی‌دلشاد گفت: در راستای زنجیره تولید گوشت قرمز، پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات جزو ۳ تبصره ۱۸ و یک دوره آموزشی و برگزاری کارگاه توجیهی برای عشایر با استفاده از انعقاد قرارداد با شرکت دانش‌بنیان اصلاح نژادی و استفاده از اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی در حال انجام و ارائه است.

وی اظهار کرد: بهبود مدیریت تولید مثل و افزایش بازده تولید مثل و افزایش بازده اقتصادی، افزایش دوقلوزایی، اصلاح نژاد، همزمانی آبستنی دام عشایر و بهبود مدیریت تغذیه گوسفند آبستن، مدیریت واکسیناسیون، پرواربندی بره‌ها و مدیریت کنترل بیماری‌ها از جمله اهداف این طرح است که توسط اساتید دانشگاه به عشایر آموزش داده می‌شود تا با میل و رغبت اقدام به اجرای طرح  همزمان‌سازی کنند.

کاویانی‌دلشاد، کنترل زمان زایمان دام عشایر در طول سال برای استفاده صحیح و بهینه از مراتع در اختیار عشایر، شناسایی و تشخیص دام‌های غیرآبستن، اجرای طرح دوبار زایش در سه سال و کاهش هزینه‌های تغذیه از دیگر اهداف این طرح دانست.

وی با بیان اینکه این طرح برای دام سبک در اختیار عشایر استان در حال انجام است، یادآور شد: برای تشویق عشایر و رونق زنجیره تولید گوشت قرمز، تسهیلات بانکی با سود چهار درصد و نیز جو مدت‌دار در اختیار دامداران از طرف اداره امور عشایر و شرکت‌های تعاونی عشایری همدان قرار می‌گیرد.

newsQrCode
برچسب ها: همدان عشایر گوشت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها