سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکومیت حمله بامداد امروز پاکستان به نقطه مرزی ایران اعلام کرد کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امورخارجه است.
کد خبر: ۱۴۴۱۴۴۶

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله انجام شده توسط پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد. ناصر کنعانی تاکید کرد بمنظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امورخارجه است.

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات حمله انجام شده پاکستان به نقطه ای مرزی گفت: ساعت ۴:۳۰ ‌صبح امروز پنجشنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

علیرضا مرحمتی با بیان اینکه جزئیات و خبرهای تکمیلی در ساعات آینده اعلام خواهد شد، اضافه کرد: مسئولان امنیتی و انتظامی در حال بررسی موضوع هستند.

در حمله صورت گرفته توسط پاکستان ۹ نفر از اتباع غیر ایرانی کشته شدند.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در خصوص حملات بامداد امروز به یک روستای مرزی در اطراف سراوان، اعلام کرد: امروز صبح پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی هماهنگ و به طور خاص هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریستی در استان سیستان-بلوچستان ایران انجام داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: پاکستان کاملاً به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذارد. تنها هدف از حملات امروز، پیگیری امنیت و منافع ملی پاکستان بود که مهم است و نمی‌تواند به خطر بیفتد.

وزارت خارجه پاکستان علاوه بر این گفت: ایران یک کشور برادر است و مردم پاکستان احترام و محبت زیادی به مردم ایران دارند. ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های رایج از جمله تهدید تروریسم تأکید کرده‌ایم و برای یافتن راه حل‌های مشترک در مقابله با تروریسم همچنان ادامه خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها