مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر:

پنج هکتار آببندان در قائم شهر مرمت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از مرمت و بهسازی بیش از پنج هکتار آب بندان با اعتبار 28 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۱۴۲۷

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی درویش نیا با بیان اینکه آببندان ها از ابنیه های مهم سیستم مدیریت منابع آب که نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی دارند، اظهار کرد: بیش از پنج هکتار آببندان با اعتبار 28 میلیارد ریال در روستای قراخیل شهرستان قائم شهر مرمت و بهسازی شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر افزود: پروژه بهسازی آب بندان روستای قراخیل در 2 قطعه است که قطعه اول به مساحت 1.9 هکتار و قطعه دوم به مساحت 3.2 هکتار مدمت و بهسازی شد.

 

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه 61 هکتار اراضی زراعی و باغی روستای قراخیل این شهرستان با 117 نفر بهره بردار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

 

درویش نیا با اشاره به اینکه یکی از روش های مناسب برای افزایش حجم ذخیره آب در آببندان ها، بازسازی و لایروبی آببندان ها است که موجب افزایش حجم ذخیره آبی می شود، تصریح کرد: آببندان ها برای ذخیره آب محلی و تامین آب آبیاری مورد نیاز اراضی زراعی نقش مهمی داشته و آبهای مازاد در فصول غیر زراعی در آببندان ها ذخیره و در فصول زراعی از آن بهره برداری می شود.

 

وی گفت: احداث آببندان در نواحی دشت و نزدیک اراضی کشاورزی بسیار مقرون به صرفه و منطقی بوده بطوریکه می تواند بخش زیادی از آب‌های سطحی را مهار و ذخیره کند و از آب های ذخیره شده می توان در جهت افزایش تولیدات کشاورزی و تبدیل اراضی دیم به آبی و افزایش راندمان آبیاری استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها