در چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات نفت خوزستان انجام می شود؛

امضا ۹ قرارداد به ارزش ۸.۶ همت با مراکز دانش بنیان و دانشگاه ها

استاندار خوزستان گفت: از ضعف یا تعطیلی دانشگاه صنعت نفت جلوگیری شود چرا که این موسسه ها باید به عنوان مرجع برای کمک به صنعتگران داخلی باشند.
کد خبر: ۱۴۴۰۸۱۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین – خوزستان، علی اکبر حسینی محراب پیش از ظهر یکشنبه 24 دی ماه در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت و تجهیزات صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: تلاش می شود تا تولید نفت به شکل واقعی در کنار صنایع مرتبط پیش برود و واردات این صنعت کاهش پیدا کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت های بالقوه شهرک های صنعتی استان، گفت: با کمک صنعتگران داخلی و داتشگاه ها می توان از این ظرفیت ها بهره برداری کامل داشت.

وی اضافه کرد: ازضعف یا تعطیلی دانشگاه صنعت نفت جلوگیری شود چرا که این موسسه ها باید به عنوان مرجع برای کمک به صنعتگران داخلی باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه صنعت نفت باید در زندگی مردم لمس شود، بیان کرد: بخش عمده ای از اشتغال استان، در شهرک های صنعتی و صنایع مرتبط با نفت ایجاد شود.

حسینی محراب نفت را پیشران مهم در صنعت اعلام و عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان در این زمینه نقش مهمی دارند اما با این وجود، در راستای تحقق توازن بین تولید و مصرف لازم است از صنعتگران به ویژه در پتروشیمی و گاز بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید در نمایشگاه ها و رویدادهای مرتبط با صنعت نفت حضور پیدا کرد، گفت: باید در معامله ها و فروش ها شرکت کرد تا برنامه ریزی کرده و به توسعه پایدار دست یافت.

استاندار خوزستان ادامه داد: با رفع  موانع و مشکلات تولید، می توان در بازارهای منطقه ای و همچنین تعامل های تجاری با کشورهایی مثل عراق نقش مهمی داشت.

حسینی محراب با بیان اینکه دولت سیزدهم برای توسعه صنعت نفت و ارتقا زنجیره تولید برنامه هایی دارد، اظهار کرد: برای اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های خوزستان به طور کامل بهره برداری شوند، تمام تلاش را خواهم داشت؛ جذب سرمایه گذای های داخلی و خارجی در این خصوص، از اولویت های دولت است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها